معاون وزیر امور خارجه آمریکا از لغو تحریم های "فروش تلفن همراه و کامپیوتر" خبر داده و گفته که مجوز کلی برای لغو این تحریم ها صادر خواهد شد و راه برای فروش این وسایل به ایران رسما باز خواهد شد.

در کنار این موضوع تاکید شده که این موضوع هم شامل سخت افزار می شود و هم شامل نرم افزار. بنابراین به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد امکان دسترسی به تعداد زیادی از سرویس های محدود شده مانند پلی استور خواهیم بود.

روزنامه "واشنگتن پست" در تازه ترین شماره خود نوشت وزارت خرانه داری آمریکا در نخستین گام قصد دارد با دستور به شرکت های تجاری فروش دستگاه های ارتباطاتی به ایران، در راستای کاهش تحریم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی در زمینه فروش تلفن همراه وتجهیزات رایانه ای گام بردارد.

 
این روزنامه اعلام کرد مسئولان آمریکایی این اقدام را دو هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران انجام داده اند.
 
واشنگتن پست در ادامه اعلام کرد کاهش تحریم ها علیه ایران امکان دسترسی ایرانی ها به تلفن های هوشمند و ماهواره ای و برنامه های رایانه ای را بالا می برد.
حریم های نابجای آمریکا طی چند سال گذشته شامل موارد مختلفی در حوزه فناوری بوده که محدودیت های زیادی برای کاربران ایرانی به وجود آورده است.

 

باید ببینیم که این خبر تا چه حد تبدیل به واقعیت می شود و در عمل آیا شاهد تاثیری واقعی در برداشتن این محدودیت های غیرمنطقی خواهیم بود یا خیر.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا