سازمان ثبت احوال یکی از رئوس برگزاری انتخابات الکترونیک

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور یکی از رئوس برگزاری انتخابات به ویژه انتخابات رایانه‌ای است گفت: اقدامات شایسته ‌ای تاکنون انجام شده است و از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی ثبت احوال استان یزد ، سید محمد طباطبائی اظهار داشت : در انتخابات آینده تلاش وزارت کشور بر این خواهد بود که رای گیری کاغذی حذف و با رویکرد تمام الکترونیکی برگزار شود.

 وی افزود : در این دوره از ظرفیت بالای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور استفاده شده  و با توجه به تجمیع چند انتخابات در این دوره ، پرسنل ثبت احوال کشور وظایفی بیش از گذشته  را ایفا خواهند کرد.

مدیر کل ثبت احوال استان تصریح کرد : برای شرکت در امر مقدس انتخابات داشتن کارت ملی الزامیست چراکه کدملی مندرج در کارت ملی برای هر فرد اختصاصی است و با ثبت آن هیچ فردی نمیتواند دوبار رای دهد.

وی از کاربردی شدن امضاء الکترونیک کارتهای هوشمند ملی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: برای اولین بار در استان یزد تعداد 38 کارت هوشمند ملی برای فرمانداران و بخشداران که مجریان انتخابات هستند ، صادر شده است.

طباطبائی اظهار کرد: در این دوره با مکانیزه شدن انتخابات، اسناد هویتی افراد اعتبار سنجی می‌شود و به راحتی می‌توان اسناد مخدوش را شناسایی کرد به نحوی که اگر سندی مبنی بر عدم وجود مشخصات فرد از ناحیه پایگاه جمعیتی کشور اطلاع داده شود، آن فرد حق رای دادن ندارد و در آینده با صدور کارت هوشمند ملی، هویت افراد نیز اعتبار سنجی خواهد شد .

وی با اشاره به سخنان رییس سازمان ثبت احوال کشور در جمع مدیران کل ثبت احوال استانها گفت : تا روز انتخابات افرادی که کارت ملی خود را گم کرده باشند می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، گواهی شماره ملی خود را دریافت و در انتخابات شرکت کنند.
مدیر کل ثبت احوال استان از فعالیت کلیه ادارات ثبت احوال در سطح استان در روز انتخابات برای  بر طرف کردن مشکلات احتمالی رای دهندگان در زمینه ی مدارک هویتی خبر داد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا