مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران به چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت اعزام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ، حبیب کارگر با اعلام این خبر بیان داشت : اعضای تیم ملی مهارت کشورمان به مسابقات جهانی مهارت که از 11 تا 16 تیرماه سال جاری مصادف با 2 تا 7 جولای 2013 که در کشور آلمان برگزار می شود ، اعزام شدند.

وی در ادامه گفت : تیم ملی مهارت کشور با 13 نفر رقابت كننده در11 رشته شامل : الکترونیک ، جواهرسازی ، جوشکاری ، رباتیک ، طراحی مهندسی مکانیک ، طراحی وب ، فناوری اتومبیل ، فناوری اطلاعات - راهکارهای نرم افزاری برای تجارت ، فناوری اطلاعات - مدیریت سیستم های شبکه ، فناوری طراحی گرافیک و مکاترونیک در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت شرکت می کند .

وی اعلام کرد : این دوره از مسابقات با حضور یک هزار و24رقابت کننده از  65 کشور عضو سازمان جهانی مهارت برگزار می شود .

کارگر ، ارتقای جایگاه ایران در مسابقات جهانی مهارت ، ايجاد بسترمناسب جهت رقابت مهارت آموختگان در عرصه هاي جهاني و آشنايی با تکنولوژی پيشرفته و جديد ، تعميم تجربيات و استانداردهاي جهاني به بخش هاي پژوهشي و آموزشي ،  کسب تجربه های جهانی داوری مسابقات ، ارتقای کمی و کیفی در فرآیند آموزشی را از جمله اهداف کشور برای شرکت در مسابقات جهاني مهارت دانست .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه یکی از کارشناسان اعزامی به این مسابقات از استان یزد بوده است ابراز کرد : شركت كنندگان در چهل و دومین مسابقات جهاني مهارت از بين برگزيدگان دوازدهمین و سیزدهمین مسابقات ملي مهارت پس از شرکت در اردوهای متعدد آماده سازی انتخاب شده اند.  

این مقام مسئول ارتقای رتبه جمهوری اسلامی ايران در رتبه بندی میانگین امتیاز تیمی در میان کشورهاي شرکت کننده ، کسب رتبه ششم در ميانگين امتياز تيمي و کسب امتياز 63/515 معدل تیمی در چهل و يکمين مسابقات جهاني مهارت ( لندن – 2011 ) را  از دستاوردهای حضور ایران در مسابقات جهانی مهارت عنوان کرد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در پایان یادآور شد : مسابقات جهاني مهارت هر دو سال يك بار از سوي سازمان جهانی مهارت (WSI)   در يكي از كشورهاي عضو اين سازمان برگزار مي گردد و سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور نیز به عنوان نماينده ايران در سازمان جهانی مهارت به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در ايران برگزار کرده و برگزيدگان نهایی آن را برای شرکت در مسابقات جهانی اعزام می کند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا