کارشناس تهران قدیم، گفت: اگر میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شود دولت آینده باید هزینه زیادی برای بازگرداندن آن بپردازد.


نصرالله حدادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره واگذاری سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی، اظهار کرد: این سازمان از همان ابتدا سازمان سیاسی بود و از آنجا که دولت احمدی‌نژاد در روزهای پایانی عمر خود بسر می‌برد؛ آقایان نمی‌دانند چه کار کنند.

وی با بیان اینکه اگر فروش بخشی از میراث به بخش خصوصی واگذار شود ایرادی ندارد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی هر کشور پشتوانه آن کشور محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد مگر کسی می‌تواند تاریخ خود را بفروشد! واگذاری میراث کار درستی نیست.

کارشناس تهران قدیم با بیان اینکه آیا دولت می‌تواند تخت جمشید، معبد آناهیتا یا کاخ گلستان را به بخش خصوصی واگذار کند، تاکید کرد:‌ سازمان میراث همیشه پشتوانه سیاسی داشت و تمامی مدیرانی که در این دولت از ابتدا برای آن انتخاب شدند، افرادی بودند که کمترین اشراف را به مساله نداشتند.

حدادی با اشاره به اینکه دولت در روزهای پایانی عمر خود می‌خواهد برای سینما، تئاتر و هر چیز دیگر کاری کند، تصریح کرد: مشکل اصلی دولت احمدی‌نژاد این بود که هر سازمان و نهادش اول امر سیاسی بود. افرادی که برای میراث فرهنگی در این دوره انتخاب شدند چه کسانی بودند؟ این افراد بدون هیچ تخصصی در حوزه فرهنگی و میراث روی کار آمدند افرادی که به پشتوانه سیاسی عهده‌دار این پست شدند.

وی ادامه داد:‌ در این دولت افراد زیادی مسئولیتی داشتند که عملکر د آنها قابل قبول نیست و نمره آنها نیز زیر صفر است مسئولان میراث فرهنگی نیز از این دسته آدم‌ها هستند.

حدادی با بیان اینکه دولت آینده کار سختی در حوزه میراث فرهنگی دارد، گفت:‌ اگر میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شود دولت آینده باید هزینه زیادی برای بازگرداندن آن بپردازد.

وی همچنین با بیان اینکه هیات دولت در طول هشت سال گذشته بارها مواردی را تایید و تصویب کرد اما اجرا نکرد، افزود: دولت مصوب کرد که برای تولد هر کودک یک میلیون تومان به والدین می‌دهد مگر این کار عملی شد که حال واگذاری میراث به بخش خصوصی را عملیاتی کند.

حدادی با تاکید بر اینکه باید موضوع میراث فرهنگی به افرادی واگذار شود که تخصص فرهنگ داشته باشد، گفت: کسی که خون دل فرهنگ را نخورده باشند دغدغه فرهنگ و میراث نیز نخواهند داشت. سازمان میراث فرهنگی در دولت احمدی نژاد محل برو بیای افرادی شده است که تخصص لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: من به عملکرد سازمان میراث در هشت سال گذشته نمره صفر نیز نمی‌دهم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا