دانشگاه علم و هنر، پس از كسب موافقت شوراي گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و ارتقاء موسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي استان يزد در مراسمي با حضور مسئولان وزارت علوم و جهاددانشگاهي كشور همچنين استاندار و جمعي از مسئولان استان يزد، رسماً افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي جهاددانشگاهي استان يزد، دكتر "سيد حبيب الله ميرغفوري" رييس جهاددانشگاهي استان يزد در اين مراسم كه در سالن اجتماعات اين دانشگاه برگزار شده بود، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، جهاددانشگاهي را از مولودهاي انقلاب خواند كه در عرصه‌هاي مختلف خوش درخشيده است به طوري كه امروز نام جهادانشگاهي و برخي پژوهشكده‌ها و مراكز وابسته به آن در جهان سرآمد است.

وي در ادامه به تاريخچه شكل‌گيري جهاددانشگاهي استان يزد از سال 1374 و فعاليت‌هاي آن در حوزه‌هاي پژوهشي، آموزشي و فرهنگي اشاره كرد و افزود: آموزش عالي يكي از حوزه‌هاي فعاليتي جهاددانشگاهي استان يزد است و امروز همانطور كه در كشور به بركت سياست‌هاي توسعه‌اي دولت خدمتگزار و مسئولان مربوطه در معاونت آموزشي وزارت علوم، شاهد توسعه كمي و كيفي آموزش عالي هستيم، در استان يزد نيز با توجه به ظرفيت‌هاي خوبي همچون نوزده سال پياپي رتبه اول قبولي در كنكور سراسري توسط يزدي‌ها، شاهد اين رشد مي‌باشيم.

وي اضافه كرد: امروز اين مركز به آموزش بيش از پنج هزار دانشجو را در 75 كد رشته در مقاطع مختلف مشغول است و داراي 25 هزار مترمربع فضاي آموزشي در قالب سه دانشكده در شهرهاي يزد، اشكذر و اردكان مي‌باشد.

ميرغفوري همچنين افزايش تعداد مقالات و كتاب‌هاي منتشر شده توسط اعضاي هيات علمي و  پذيرش دانشجويان اين مركز در دوره‌هاي بالاتر را از جمله ظرفيت‌هاي علمي اين دانشگاه برشمرد.

"محمدرضا فلاح‌زاده" استاندار يزد در اين مراسم، با اشاره به اهميت كسب علم و دانش از ديدگاه اسلام و پيامبر اكرم(ص)، ظرفيت‌هاي موجود علمي در استان يزد را يادآور شد و گفت: استان يزد تا قبل از انقلاب دانشگاهي نداشت ولي امروز بيش از 42 مركز آموزش عالي در اين استان در حال فعاليت است.

استاندار در ادامه نيز ارتقاء موسسه آموزش عالي جهاددانشگاهي به دانشگاه علم و هنر اشاره و آن را حاصل تلاش‌ها و پيگيري‌هاي مسئولان اين مركز دانست.

فلاح‌زاده در بخش ديگري از سخنانش با تبريك تحقق حماسه سياسي در انتخابات اخير، اظهار كرد: اگر تاريخ و سرگذشت حكومت‌ها را مطالعه كنيم متوجه خواهيم شد كه هيچ حكومتي به اندازه نظام جمهوري اسلامي براي مردمش اين چنين ارزش قائل نشده است كه مردم را در بسياري از تصميم‌گيري‌ها و سرنوشت كشور در بسياري از امور مشاركت دهد.

استاندار در پايان نيز از مسئولان دانشگاه علم و هنر خواست تا آن را به دانشگاهي بزرگ در حوزه‌هاي فيزيكي، علمي و اموزشي تبديل كنند.

در اين مراسم "حسين نادري منش" معاون آموزشي وزارت علوم در اين مراسم گفت: اكنون مؤسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي استان يزد 5 هزار و 100 دانشجو دارد كه از ميانگين كشوري بالاتر است و يزد دومين استان پرجمعيت دانشجويي در كشور مي باشد.

"دكتر محسن برزگري" از اعضاي عضو هيات علمي اين مركز آموزش عالي با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتداي تاسيس موسسه آموزش عالي جهاد دانشگاهي يزد گفت: مهمترين اقدام استقلال شعبه يزد از تهران بود و در دوره هاي بعدي مديريتي، توسعه فيزيكي مجموعه، تكميل فضاي فيزيكي و توسعه فضاي آموزشي و نهايتا در دوره فعلي ايجاد هم افزايي بين جهاد دانشگاهي و موسسه آمورش عالي و توسعه آموزشي و كيفي انجام شد كه منجر به ايجاد دانشگاه شد.

در پايان مراسم از دكتر نادري منش معاون وزارت علوم، دكتر حسني مديركل شوراي گسترش وزارت علوم، دكتر داروي مشاور معاون وزير و همچنين رؤساي گذشته اين مركز آموزش عالي و تني چند از خيرين تقدير شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا