امام جمعه ابرکوه به همراه معاون فرماندار، رئیس شورای شهر ابرکوه، رئیس شبکه بهداشت و نیز مدیر بیمارستان با دکتر میرمحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در استان و محل دفتر میرمحمدی، دیدار و پیرامون حل مشکل بیمارستان گفتگو کرد.

 در این دیدار که معاونین دانشگاه نیز حضور داشتند، امام جمعه ابرکوه گفت: انتظار داریم در این دیدار در سه بخش به نتیجه برسیم:

 ۱- علت اجرائی نشدن طرح توسعه بیمارستان ابرکوه از ۳۵ به ۹۶ تختخوابی که با پیگیری های پیاپی صورت گرفته بیش از ۹۰ سال است که مصوب شده اما هیچگونه اقدامی در امر توسعه فضای فیزیکی بیمارستان صورت نگرفته است.

۲- نبود پزشک متخصص بصورت ثابت و قطعی و مستمر است که موجب بی اعتمادی بیماران و سرانجام پائین آمدن ضریب درصد اشغال تخت و بی بهره شدن بیمارستان از در آمد شده است.

 ۳- به رغم اینکه در سفر سال گذشته وزیر بهداشت به استان دستور ایشان مبنی بر اینکه بیمارستان در خصوص تامین پزشک جز لیست مناطق محروم قرار گیرد تا به نوعی جبران کاستی ها گردد را گرفتیم اما به رغم تلاش فرمانداری جهت اجرائی شدن این دستور شاهد اقدام نبوده ایم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن خیر مقدم به امام جمعه و همراهان در خصوص اجراء شدن طرح توسعه بیمارستان گفت: تنها مشکل مانع جهت اقدام نبود اعتبار لازم است. چون طرح مصوب شش میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و اعتبار موجود ۵۷۶ میلیون تومان است که نمی توان با این پول حتی پیش پرداخت مطالبه پیمانکار را هم داد، بنابراین باید صبر کنیم تا اگر بودجه مکفی در اختیار قرار گرفت مراتب را به مناقصه گذاریم.

 وی در خصوص پزشک متخصص قول داد که در نیمه دوم سال جاری، وقت تقسیم پزشکان متخصصین مورد نیاز بیمارستان را تامین نماید.

 دکتر میر محمدی همچنین برای اجرائی شدن دستورات وزیر مبتنی بر اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه در لیست طرح ویژه پزشکان قرار گیرد قول اقدام عاجل داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا