مخزن ذخیره آب ده هزار مترمکعبی شهر اردکان با هدف ذخیره آب شرب بهداشتی برای شهروندان اردکانی با اعتبار ده میلیارد ریال ظرف مدت دو سال به بهره برداری رسید

در مراسمی با حضور مشاور وزیر نیرو،نماینده مردم اردکان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان اردکان،مخزن ده هزار متر مکعبی ذخیره آب اردکان به بهره برداری رسید.

نماینده مردم اردکان در آئین بهره برداری از این پروژه،با تشکر از همه مدیران و دست اندرکاران این امر ،به تشریح چگونگی اجرای پروژه خط اول انتقال آب به استان یزد و مشکلات استان یزد در زمینه تامین منابع آبی باکیفیت پرداخت.

"محمدرضا تابش" با بیان اینکه نیازهای آبی استان یزد و شهرستانهای استان باید در خط دوم انتقال آب بخوبی مدنظر قرار گیرد گفت: با افتتاح این مخزن،ظرفیت ذخیره آب شهرستان اردکان به 35هزار و پانصد مترمکعب می رسد که در صورت بروز هر گونه مشکل در تامین آب انتقالی ،ظرف 24 ساعت شهر اردکان با بحران آب و جیره بندی مواجه خواهد شد که با توجه به کمبود منابع آبی باکیفیت در سطح شهرستان،توجه خاص مسئولان نسبت به تامین آب شرب مناسب برای مردم اردکان بدیهی و ضروری ست.

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به وضعیت فشار کم شبکه آب شرب شهر اردکان، خواستار احداث دو منبع ذخیره هوایی آب برای رفع این مشکل شد.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  نیز در این مراسم ضمن اشاره به تلفات آب در کشور و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به این موضوع و رهنمودهای ایشان در جهت صرفه جویی برای رفع مشکل آب و بازبینی زیرساخت های آب و فاضلاب کشور، از مصرف ۹۲ % آب کشور در بخش کشاورزی و ۷ % در بخش شرب خبر داد و افزود: راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی تنها ۴۰ % میباشد که این امر نیاز به توجه ویژه مسئولین دارد.

 "ثمره هاشمی"فرهنگ سازی در زمینه ی مصرف آب شرب را لازمه ی جامعه ی امروزی دانست و درخواست نمود این امر از سنین پایین و در سطح جامعه نهادینه گردد.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، میزان سرانه آب مصرفی در ایران را ۱۷۵ لیتر به ازای هر نفر در ۲۴ ساعت بیان نمود و گفت: این میزان در کشورهای پیشرفته و اروپایی بین ۹۰ تا ۱۱۰ لیتر می باشد.

مخزن ذخیره آب ده هزار مترمکعبی شهر اردکان با هدف ذخیره آب شرب بهداشتی برای شهروندان اردکانی با اعتبار ده میلیارد ریال ظرف مدت دو سال به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا