یزدفردا:حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در جلسه تبیین طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد اظهار داشت: عده‌ای مردم را به ویژه افرادی که خانه‌های آنها برای طرح توسعه امامزاده خریداری و تخریب شده است را تحریک کرده‌اند که خانه‌های آنان به قبور یک متری تبدیل و با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد، اما مردم بدانند هیچ فضایی برای تبدیل به قبرستان در این طرح در نظر گرفته نشده است.
فروش قبر در امامزاده مشکلات بسیاری نظیر مسائل شرعی، اجرای طرح‌های عمرانی، مشکلات برگزاری مراسم توسط خانواده‌های داغدار و ... را به دنبال دارد به همین دلیل قرار نیست چنین طرحی در امامزاده جعفر (ع) اجرایی شود.
شایعاتی نیز در مورد تبدیل این فضا به مصلای نمازجمعه طرح شده که این شایعه را نیز رد می‌کنیم زیرا محل برگزاری نمازجمعه، مسجد ملا اسماعیل اکنون مساحتی بیش از پنج هکتار دارد در حالی که فضای امامزاده اکنون 1.2 هکتار است و با طرح توسعه به 5.5 هکتار می‌رسد و فضایی برای مصلی نخواهد داشت.
عادل گفت: اقبال مردم به حضور در امامزادگان زیاد است زیرا هیچ‌گونه شائبه سیاسی و حزبی در آنجا مطرح نیست و دارالشفاء و مامن مردم است.
وی تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبری در مورد اینکه بقاع متبرکه باید به مکان‌های فرهنگی تبدیل شود، برنامه‌های متنوعی برای تحقق این امر در امامزاده اجرا شده و در امامزاده جعفر (ع) نیز به دلیل مرکزیت آن برنامه‌های بسیاری اجرا شده که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است اما این امامزاده واجب التعظیم مشکلاتی را نیز از نظر فضایی دارد که وسعت کار را محدود کرده است.
عادل عنوان کرد: مشکلاتی از نظر فضا، پارکینگ و ... داریم که برای رفع این مشکل باید طرح توسعه اجرایی شود که اجرای آن به تنهایی مقدور نیست و برای اجرای این طرح، با مسئولان و با خرد جمعی به نتیجه رسیده‌ایم.
عادل یادآور شد: نخستین تخریب‌ها در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) از سال 88 آغاز شد و 22 پلاک ثبتی تاکنون تخریب شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا