یزدفردا:سومین مانور دور میزی با موضوع تأمین آب شرب استان در هنگام قطع  احتمالی  آب انتقالی  با حضور  غلامرضا برزگری مدیركل مدیریت بحران  استانداری یزد، فرمانداران و جمعی از مسئولین استانی در شركت آبمنطقه ای برگزار شد.

غلامرضا برزگری مدیركل مدیریت بحران  استانداری یزد هدف از برگزاری این  مانور دور میزی را  آموزش، شناخت نقاط قوت و ضعف باتوجه به تجربیات به دست آمده از قطع آب انتقالی در تعرضات كشاورزان  شرق اصفهان به خط انتقال آب به یزد و آمادگی لازم درصورت لزوم و تكرار حوادث پیش بینی نشده بیان كرد.
وی با بیان این مطلب كه بارندگی های سال گذشته نیاز آبی استان را برآورده نساخته است  افزود: استان یزد همیشه از  بی آبی رنج می برده و مشكل آب یكی از مهم ترین مسائل استان می باشد كه نیاز به برنامه ریزی و هم فكری  دارد چرا كه این برنامه ریزی ها و مساعدتها برای آیندگان هم مؤثر خواهد بود.

مدیركل مدیریت بحران استانداری یزد از تخصیص اعتبارات جهت اجرای طرح های جدید خبر داد.

وی اقدامات صورت گرفته توسط  مسئولین و كاركنان  شركت آب منطقه ای در مدیریت بحران قطع آب انتقالی در تعرضات كشاورزان شرق اصفهان به خط انتقال آب به یزد را مثبت ارزیابی كرد و قدردانی نمود.

حسین غفوری مدیرعامل شركت آب منطقه ای  قطعی های موقت و قطعی های طولانی مدت را به عنوان عوامل تهدید كننده در آب انتقالی به یزد  برشمرد.

وی اظهارداشت: باتوجه به برداشت های كنونی از آب سد زاینده رود آب شرب انتقالی به استان یزد در ماههای مهر، آبان و آذر با مشكل قطعی روبرو خواهد شد .

مدیرعامل شركت آب منطقه ای افزایش حجم ذخیره آب شهر، تبلیغات گسترده درخصوص صرفه جوئی در منابع آب را جزء راهكارهای كوتاه مدت دانست و افزود:ساخت مخازن بیشتر  و تأمین تجهیزات از راهكارهای بلند مدت می باشند.

حسین غفوری تأكید نمود: باید درگام اول فرهنگ مصرف درست را در جامعه نهادینه سازیم.

  عزیزالله سیفی فرماندار یزد پیشنهاد نمود: با تخصیص اعتبارات لازم می توان آب انبار ها را مرمت و مورد استفاده قرار داد.

فرماندار یزد ابراز داشت: اكنون در بعضی از نقاط استان ما با بحران آب روبرو هستیم و باید درمورد این مسئله چاره اندیشی نمائیم.

تقوائی مدیركل سیاسی انتخابات استان یزد هم بر توسعه صنایع پاك و كم آبخواه تأكید كرد و افزود: بحث فرهنگ مصرف درست باید از مسئولین شروع و در جامعه ترویج گردد.

در این جلسه شركت كنندگان  نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و بر تدوین سند آب استان تأكید نمودند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا