یزدفردا"سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در تابستان امسال برنامه های ویژه برای جوانان جمعیت هلال احمر استان طراحی شده که در سطح استان یزد در دست اجراست.

حامد صدیقی  افزود: کاروان نیکوکاری جهاد رمضان از جمله این برنامه ها است که با رویکرد اجتماعی طراحی و جوانان هلال احمر به روستاها اعزام می شوند. وی ادامه داد: این جوانان خدمات بشر دوستانه شامل کمک های اولیه، پیشگیری از اعتیاد و فعالیت هایی شامل تجهیز کتابخانه ها و ... در روستاها را انجام می دهند.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: اعزام اعضای کانون هلال احمر به کانون اصلاح و تربیت که در شهر یزد انجام شد و 15 نفر از مددجویان به مشهد مقدس اعزام شدند. به گفته صدیقی، کانون های بشردوستانه هلال احمر پیرو تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان جوانان و سازمان زندان های کشور در زندان ها ومراکز اصلاح و تربیت راه اندازی شده اند.

صدیقی اظهار داشت: برگزاری دوره های کارورزی امدادی و تجلیل از کانون های برتر هلال احمر از دیگر برنامه های این معاونت است.

وی گفت: اعضای امور جوانان جمعیت هلال احمر سنین مختلف جوانی را شامل می شود که اعضا در قالب کانون های دانشجویی، دانش اموزی، غنچه های هلال احمر و روستایی، آزاد و طلاب هستند و برای تمامی این گروهها برنامه های مختلفی در دست اجراست.

صدیقی اضافه کرد با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، برنامه های اعتقادی مختلف نیز برای جوانان طراحی شده که از این ایام بیشترین بهره را ببرند. وی برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقات مذهبی در بین جوانان استان  از طریق شبکه اجتماعی ماه نو را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و گفت: تیم های دوچرخه سوار سحاب (سامانه حرکتی امدادی و بشردوستانه) در شب های مبارک قدر در محلات و هیئات مختلف نسبت به کمک های امدادی و بشردوستانه اقدام خواهند کرد.

حامد صديقي، طرح قرار مهربانی با شعار "اهدا خون، اهدا عضو، هدیه ای برای نجات جان انسانها" را از دیگر برنامه های سازمان جوانان در استان یزد عنوان کرد و گفت در این خصوص تبلیغات محیطی، فرهنگسازی ، ثبت نام داوطلبان اهدا خون و هدایت آنان به پایگاههای انتقال خون و ... در دست انجام است.

صدیقی هدف از اجرای برنامه های ویژه تابستانه را ارتقای سطح امدادی و بشردوستانه، علمی و هنری و اعتقادی، آمادگی جسمانی جوانان هلال احمر عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا