یزدفردا "در کشور هند بسیاری از کودکان، قربانی نقض حقوق بشر هستند.
به گزارش  شبکه پرس تی وی، در هند با وجود آسیب پذیری کودکان، بسیاری از آنها از حقوق اولیه خود محروم هستند.

در این کشور بسیاری از کودکان قربانی کار اجباری، قاچاق انسان، سوءاستفاده جنسی و اشکال دیگر آزار و سوءاستفاده هستند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد برآورد کرده است حدود یازده میلیون کودک خیابانی در هند وجود دارد.

البته آمارهای مستقل نشان می دهد این رقم بسیار بیشتر است و بیش از بیست میلیون کودک خیابانی در هند هستند.

یکی از کارشناسان هندی گفت کودکان همیشه آسیب پذیرترین قشر در هر جامعه ای بوده اند. کودکان خیابانی در هند هیچ سرپناه مناسبی ندارند و از حمایت مناسبی برخوردار نیستند. متاسفانه علت این معضل مشکلات قانونی است که در هند وجود دارد.

بر اساس مطالعات جدید موسسه آسوچام تقریبا همه کودکانی که در خیابانهای دهلی نو پایتخت هند زندگی می کنند، هدف خشونت و سوءاستفاده هستند و اکثریت آنها هدف آزار و اذیت پلیس قرار می گیرند. بیشتر کودکان خیابانی متعلق به خانواده های مهاجر از بیهار، راجستان، اودیسا، اندراپرادش و اوترپرادش هستند. بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، هند بیشترین کودکان خیابانی را در جهان دارد. دولت تاکنون نتوانسته است مشکل کودکان خیابانی را حل کند.

یکی از فعالان حقوق کودکان گفت قانون ویژه ای وجود دارد که همه این کودکان را نیازمند حمایت تشخیص می دهد اما دولت هرگز چنین حمایتی را برای این کودکان فراهم نکرده است و به همین علت آنها همچنان در چنین وضعی زندگی می کنند. پلیس هند نیز فاسد است و از این کودکان به اشکال مختلف از جمله جنسی سوءاستفاه می کند.

فعالان حقوق کودکان می گویند اگر دولت نتواند حقوق اولیه جمعیت جوان و کودک کشورش را فراهم کند، این مسئله به زیان توسعه اقتصادی و انسجام اجتماعی هند خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا