در راستای اجرای مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ، کارگروه تخصصی سوادآموزی تشکیل جلسه داد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با توجه به تأکید شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر بررسی آخرین وضعیت شاخص باسوادی استان و ارائه‌ی پیشنهادهاي اجرایی برای برون رفت از شرایط موجود و تعریف جدیدی از مأموریت های سوادآموزی ، جلسه کارگروه تخصصی سوادآموزی استان  به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تشکیل شد .

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار با تأکید بر اهمیت موضوع ،  با بازخوانی دستور جلسه ، هدف از این نشست را ارائه وضعیت میدانی شاخص باسوادی در شهرستان های مهریز ، بافق ، ناحیه 1 و 2 یزد ،  بررسی و تحلیل شاخص سواد در سرشماری سال 1390 با تأکید بر گروه سنی 49-10 ساله ، ‌بررسی و ارائه گزارشی از فعالیت های سوادآموزی استان و هم اندیشی و بهره مندی از پیشنهادات اعضای جلسه ذکر کرد .

" عباسعلی رضایی " افزود : در این جلسه مقرر شد دفتر اطلاعات و آمار استانداری نسبت به تهیه و تنظیم گزارش آماری سرشماری سال 90 در گروه سنی 49 – 10 با لحاظ کردن ملیت ، معلولیت ، شاخص سواد و توزیع شهرستانی آن اقدام و دفتر منابع انسانی استانداری در خصوص به روز کردن اطلاعات سوابق تحصیلی کارکنان دستگاه ها  و شناسایی بی سوادان دستگاه ها تدابیر لازم را اتخاذ نماید .

رضائی همچنین اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی توسط فرمانداران در مورد نیاز مدارسی که در ارائه خدمات سوادآموزی نقش تأثیرگذاری داشته و به طور مستند باسوادی اولیاء دانش آموزان تحت پوشش خود را اعلام کرده اند و معرفی ادارات فعال و دستگاه های مشارکت کننده در امر سوادآموزی  در قالب برگزاری جشنواره دستگاه های برتر  را ازیگر مصوبات این جلسه دانست .

وی بر ضرورت مسدود کردن ورودی بی سوادی توسط  معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش تأکیدکرد و افزود : ستاد راهبری سوادآموزی شهرستان ها با ریاست فرمانداران تشکیل تا آخرین وضعیت شاخص سواد منطقه را براساس سرشماری 90 و بررسی های میدانی گزارش نمایند .

عباسعلی رضائی از بازنگری در برنامه های سوادآموزی استان خبرداد و اظهار داشت : مقرر شد این برنامه ها به نحوی تمهید شود که مرحله گذر استان از مرحله بی سوادی به کم سوادی به عنوان یک موضوع حاکمیتی به تهران اعلام و به نحوی پیگیری گردد تا این مهم در سیاست های کلان سازمان نهضت سوادآموزی مد نظر قرار گیرد .


  
  
   
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا