یزدفردا:رئيس پليس فتاي غرب استان تهران از شناسايي و دستگيري دانشجويي خبر داد که علاوه بر ايجاد مزاحمت براي يکي از اساتيد خود در فضاي مجازي، سايت دانشگاه را نيز هک کرده بود.
 سرهنگ "نورالهي" رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران با اعلام اين خبر گفت: شخصي با مراجعه به پليس، با ارائه مرجوعه قضايي، شکايتي مبني بر ايجاد مزاحمت در فضاي مجازي و انجام اقدامات خرابکارانه تنظيم کرد.
شاکي که از اساتيد يکي از دانشگاه هاي غرب استان تهران بود، در اظهارات خود به پليس گفت: مدت سه ماه است که فرد يا افرادي با ارسال ايميل هاي تهديد آميز و فحاشي و هتک هرمت در فضاي مجازي موجبات سلب آسايش اينجانب و چند نفر از دانشجويان دختر دانشگاه را فراهم کرده اند و همچنين با هک و نفوذ به برخي از رايانه هاي دانشگاه امنيت اطلاعات دانشگاه را در معرض خطر قرار داده اند.
رئيس پليس فتاي غرب استان تهران گفت: با توجه به اهميت موضوع، مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرايم سايبري قرار گرفت. در بررسي هاي فني و تخصصي اوليه مشخص شد متهم آشنايي کامل به امورات رايانه داشته و همچنين با آگاهي از خلاءهاي امنيتي سايت ها و شبکه هاي اينترنتي دانشگاه و سوءاستفاده از اين خلاءها اقدامات مجرمانه خود را انجام داده و از ديد متخصصان پنهان مانده است.
سرهنگ نورالهي افزود: با توجه به متن ايميل هاي واصله و تصاوير يکي از دانشجويان دختر، مراتب مورد بررسي پليس قرار گرفت و دانشجوي مورد نظر و دو نفر از دوستان نزديکش زير نظر گرفته شدند و از سوي ديگر با تذکر به مسئولان دانشگاه، خلاءهاي موجود اصلاح و نسبت به کنترل فني و فيزيکي سايت هاي دانشگاه اقدام شد.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: متهم با پي بردن به اقدامات پليس و عدم امکان نفوذ به سايت دانشگاه، اين بار از طريق ايميل سه دانشجوي ديگر و همچنين يکي از موسسات علمي تهران اقدام به ايجاد مزاحمت کرد که با مراجعه به موسسه مذکور مشخص شد سايت اينترنتي اين موسسه نيز فاقد سيستم هاي امنيتي و کنترلي فني و فيزيکي بوده و به همين علت متهم به راحتي توانسته است از اين طريق اقدامات خود را دنبال کند.
سرهنگ نورالهي در ادامه اظهار داشت: با توجه به تحت کنترل بودن سه نفر از دانشجويان دختر مظنون اصلي پرونده، مشخص شد يکي از آنها اخيرا در موسسه مورد نظر در تهران مشغول ادامه تحصيل مي باشد و در نهايت با تلاشهاي مستمر کارشناسان و متخصصان، رد پاي متهمه در فضاي مجازي شناسايي شده و با هماهنگي قضايي دستگير مي شود.
سرهنگ نورالهي تصريح کرد: متهمه 23 ساله و دانشجوي رشته نرم افزار بوده ،وی در بررسي اوليه منکر موضوع شد، اما در مواجهه با دلايل و شواهد علمي و تخصصي کارشناسان مجبور به اعتراف شد و گفت: قصد مزاحمت براي استاد را نداشتم و فقط براي ايجاد رابطه دوستي اين ايميل ها را ارسال مي کردم.
رئيس پليس فتاي غرب استان تهران در پايان گفت: با تکميل تحقيقات اوليه، متهم به همراه پرونده تحويل مرجع قضايي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا