رئيس پليس فتاي آذربايجان شرقي از کلاهبرداري از مراکز درماني و تجيهزات پزشکي و ساير ادارات خبر داد.

سرهنگ " قاسملو" در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: اخيرا افرادي طي تماس تلفني با برخي از مراکز درماني و مراکز فروش تجهيزات پزشکي در شهر تبريز، پس از اينکه از آمادگي شرکت خود براي سفارش و تامين تجهيزات مراکز درماني خبر داده و اعلام مي نمايند که شركت و اداره ما پول نقدي پرداخت نمي‌كند و از آنها مي‌خواهند براي دريافت رمز خريد و فروش، در پاي عابر بانک حضور يابند.

وي با بيان اينکه در اين جريان، کلاهبرداران به بهانه های مختل سوژه را پاي عابر بانک مي کشانند، ادامه داد: سارقان اینترنتی با راهنمايي افراد از طريق منوي انگليسي عابر بانکها، به تخليه موجودي کارت مبادرت مي ورزند.

وي تاکيد کرد: براي خريد يا سفارش کالا، حضور در پاي عابر بانک ضرورت ندارد و جهت صدق اظهارات تماس گيرنده، بايد صحت تماس با همان اداره رده ي مافوق استعلام شود.

سرهنگ قاسملو با بيان اينکه اغلب اين شيوه ي کلاهبرداري ها در ساعات پاياني روز پنجشنبه صورت مي گيرد تا سوژه مورد نظر، فرصت استعلام از صحت و سقم طرف مقابل را پيدا نکند گفت: معمولا افراد کلاهبردار براي صحت ادعاي خود، تلفن همراه يکي از دوستان خود را ارائه مي دهند.

اين مقام انتظامي گفت: مردم بايد در خريد ها و سفارهاي تلفني که فرد فروشنده خود را از طرف يک اداره معرفي مي کند، ابتدا تائيديه تلفن فروشنده را از اداره مربوطه استعلام کنند.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي به منظور افزايش سطح آگاهي هموطنان در ارتباط با عمليات بانکي و خنثي کردن ترفندهاي مجرمان بصورت تشريحي نحوه فعاليت مجرمان گفت: در انجام مبادلات روزمره مالي تنها موردي که ‌بايد به طرف مقابل به منظور انجام تبادل وجه اعلام شود، صرفا شماره کارت، حساب يا شباي مربوط به خود است و تنها کلاهبرداران وانمود مي‌کنند که براي انتقال وجه ‌بايد از کارت عابر بانك خود استفاده و مشتري را به استفاده از منوي انگليسي به منظور انتقال وجه ترغيب مي‌کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا