رئیس گروه مدیریت مصرف شركت توزیع نیروی برق استان یزد پیك بار ناشی از مصرف كولرهای آبی در استان یزد را افزون بر 200 مگاوات عنوان كرد

به گزارش دفتر روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق استان یزد محمد میرشمس در گفتگو با خبرنگار سیمای مركز یزد با اعلام اینكه 250 مگاوات از مصرف پیك بار استان یزد مربوط به مصرف كولرهای آبی است عنوان كرد: كولرهای آبی به طور متوسط در حالت دور كند 700 وات و در دور تند 1.7 برابر بیشتر انرژی الكتریكی را مصرف می كنند.

وی افزود: مصرف پیك بار استان یزد 1040 مگاوات بوده كه به صورت میانگین افزون بر 200 مگاوات آن ناشی از مصرف كولرهای آبی در منازل است.

وی به نسل جدید كولرهای آبی با قابلیت تنظیم دمای محیط اشاره داشت وگفت : كولرهای بدون تسمه جدید دارای كلید دیجیتال  قابلیت تنظیم دمای محیط است كه به صورت خودكار خاموش و روشن شده ونیازی به تغییر دور ( تند/كند ) ندارد .

میرشمس انتخاب کوتاهترین مسیر و عایق‌کاری مناسب كانال كولر،  نصب سایبان، تعویض سالیانه پوشال‌ها ، قرار دادن پوشال به صورت دوبل ، جلوگیری از استفاده همزمان ، سایل گرما زا در آشپزخانه و استفاده از دور كند  در كاهش مصرف برق كولرهای آبی مؤثر است.

وی خاطرنشان كرد:بهترین درجه حرارت مناسب برای منزل در تابستان بین 18 تا 22 درجه سانتیگراد است و می بایست از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خودداری کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا