نماینده مردم اردکان با بیان اینکه ذخیره آب اردکان در مرز بحران قرار گرفته و کیفیت منابع آب داخل این شهرستان در استان در بدترین حالت قرار دارد گفت: از مسئولان انتظار دارم در تامین آب مردم اردکان همت و تلاش مضاعفی معطوف دارند

"محمدرضا تابش" در جمع مردم روستای ترک اباد این شهرستان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه دار و یادی از بزرگان و ائمه جماعات این روستا گفت:انتخابات ریاست جمهوری اخیر با درایت و شجاعت رهبر معظم انقلاب و حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای مبدل به یک حماسه سیاسی شد که جا دارد از تمامی بزرگان و شخصیت های کشور که در به منصه ظهور رساندن این حماسه ایفاگر نقشی موثر بودند از جمله آیت ا.. هاشمی رفسنجانی و جناب آقای خاتمی و سایر دلبستگاه به نظام، تقدیر و سپاسگزاری کنم.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش به برخی مشکلات و نیازهای این روستا و اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و اضافه نمود: با تخصیص اعتبار 3/5 میلیارد تومانی از محل عوارض آلایندگی به شهرستان اردکان، امیدواریم برخی از مشکلات موجود هر چه سریعتر مرتفع گردد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب تامین آب شرب شهرستان اردکان بخصوص در چند روز اخیر گفت: نیاز شهرستان اردکان در حال حاضر که اوج مصرف آب است 360 لیتر در ثانیه می باشد . این درحالیست که سهمیه اسمی شهرستان از محل خط انتقالی 217 لیتر در ثانیه تعیین شده که البته هیچگاه تحقق نیافته و مابقی از منابع آبی داخل شهرستان با حفر چاه تامین گردد.متاسفانه در روز گذشته و بدلیل قطع برق ایستگاه پمپاژه شماره 4 ،میزان آب تخصیصی به شهرستان به 90 لیتر در ثانیه نیز رسید و علیرغم قرار گرفتن 10 حلقه چاه در مدار که عمدتا چاههایی با کیفیت پائین و شور می باشد،با افت شدید فشار و در برخی مناطق با قطعی آب مواجه هستیم.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه ذخیره آب شهرستان در مرز بحران قرار گرفته و کیفیت منابع آبی داخل شهرستان در استان در بدترین حالت قرار دارد ،به مذاکرات خود با مدیران آب استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بهبود نسبی صورت گرفته و انتظار دارم تا مسئولان در این ایام ماه مبارک رمضان در تامین آب مردم اردکان ، همت و تلاش مضاعفی معطوف دارند و از مردم نیز متواضعانه درخواست دارم تا در مصرف آب،نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشند.

"تابش" تصریح کرد: خوشبختانه سهمیه 15 لیتر آب روستای ترک آباد به قوت خود باقی است و با صحبتهای صورت گرفته و قول مسئولین، امیدواریم بزودی یکدستگاه آب شیرین کن در این روستا نصب و راه اندازی گردد.

 

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا