امضاء تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه یزد

   در راستای همکاری هر چه بیشتر شهرداری و دانشگاه و گسترش فعالیت های پژوهشی و همچنین نیل به اهداف چشم انداز توسعه شهر یزد، شهرداری یزد و دانشگاه یزد تفاهم نامه همکاری با یکدیگر را به مناسبت میلاد مبارک حضرت امام حسن مجتبی (ع) به امضاء رساندند.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد به منظور ایجاد بسترهای مناسب و گسترش همکاریهای پژوهشی – مشاوره ای تفاهم نامه ای بین دانشگاه یزد و شهرداری یزد به امضاء رسید.

   در این تفاهم نامه که در آستانه میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر، استادان دانشگاه یزد، معاونان، کارشناسان و مسئولان شهرداری یزد بین مهندس عظیمی زاده شهردار و سید علی محمد میرمحمدی میبدی رئیس دانشگاه یزد به امضاء رسید، تأکید شده است که طرفین حد اعلای تلاش خویش را در جهت گسترش همکاریهای فیمابین به منظور حل مشکلات و معضلات علمی- تحقیقاتی به کارگیرند و برای نیل به اهداف چشم انداز شهر یزد از هیچ کوششی فروگذار نکنند..

   تفاهم نامه امضاء شده بین شهرداری و دانشگاه یزد که به مدت پنج سال اعتبار دارد شامل موضوعاتی از قبیل اجرای پروژه های تحقیقاتی – کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، برگزاری سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاههای آموزشی، راه اندازی ، تکمیل و تجهیز در حیطه موضوعات شهری، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی شهرداری، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی پروژه های مورد نیاز، تربیت نیروی انسانی متخصص در  قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف و... می باشد.

  در این تفاهم نامه علاوه بر پذیرش تعهداتی از سوی طرفین، روشهای اجرایی آن نیز تبیین شده است.

  مهندس عظیمی زاده در مراسم امضاء تفاهم نامه مذکور که در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد با بیان وظایف شهرداری و بررسی مشکلات شهر از دانشگاه یزد به عنوان بزرگترین مرجع علمی استان نام برد که می تواند در حل مشکلات شهری با بر شهرداری همکاری داشته باشد.

  دکتر میر محمدی میبدی رئیس دانشگاه یزد نیز با شمردن فعالیت های دانشگاه در زمینه حل مشکلات شهر، آمادگی دانشگاه را در خصوص همکاری با شهرداری در تمامی زمینه های آموزشی و پژوهشی اعلام کرد.

  وحید رضا خباززاده عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در بیست سال گذشته، یزد در قبولی دانشگاه رتبه اول را داشته اما در کسب درآمدهای شهری رتبه 28 را به خود اختصاص داده است به فعالیت جداگانه ارگانها و دانشگاه یزد انتقاد نمود و با مطرح کردن پیشنهاد تشکیل کانون پژوهش در درون شورا، تنها راه استفاده از پتانسیل دانشگاه را شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاهها در این کانون دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا