استاندار یزد روز قدس را سمبل وحدت و آیینه تمام نمای نوع دوستی مسلمانان جهان دانست.

 به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد رضا فلاح زاده" با صدور پیامی ضمن دعوت از مردم شریف استان برای شركت در راهپیمایی روز جهانی قدس آورده است:

 

:سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأقْصَى الَّذِی بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّه هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ

 

 واپسین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان تاریخی بنیانگذاركبیر جمهوری اسلامی ایران ، "روز جهانی قدس" نامیده شده كه این نامگذاری ، بیانگر اهمیت وحدت مسلمانان جهان در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است .

 

     روز قدس در واقع آیینه تمام نمای روحیه نوع دوستی مسلمانان و سمبل وحدت آنان می باشد كه در تاریخ ماندگار شده است. این روز، روز جوش و خروش جهان اسلام علیه رژیم غاصب و اشغالگری است كه جز كشتار و تخریب چیز دیگری را به همراه نداشته و در این سالها با تجاوز به مناطق فلسطینی نشین و  همچنین انتقام كشی از ملتهای لبنان و سوریه به خاطر حمایت از مردم فلسطین، این مسأله را كراراً به همگان ثابت كرده  است كه تهدیدی جدی برای بشریت محسوب می شود.

 

در بیان اهمیت این روز عظیم، همین بس كه حضرت امام خمینی(ره) از آن با عنوان روز حیات اسلام ، یاد كرده و فرمودند:"روز قدس روزی است كه باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود". رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) نیز  روز قدس را روز تعیین كننده ای توصیف كرده و فرمودند:" روز قدس مخصوص ایران نیست، روز دنیای اسلام است."

 

     آنچه مسلم است اینكه؛ حضور یکپارچه مردم روزه دار، به مبارزان غیور فلسطینی ، مجاهدان سرافراز حزب الله همیشه قهرمان لبنان و مردم مقاوم سوریه ، این امید را می دهد که در مبارزه خود علیه ظالمان ، تنها نیستند و مسلمانان جهان همواره یار و یاور آنان خواهند بود.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت یوم الله روز جهانی قدس از آحاد مردم مومن و همیشه در صحنه استان یزد دعوت می نمایم تا با حضور دشمن كوب و باشكوه خود در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن اعلام انزجار از جنایات ضد بشری رژیم منفور صهیونیستی، به دنیای استكبار نشان دهند كه با اتحاد اسلامی و اراده  راسخ می توان این غده سرطانی را ریشه كن و قدس شریف را آزاد كرد .

 

      موفقیت همگان را از درگاه خداوند  قادر متعال مسألت مینمایم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا