روز قدس يك روز اسلامى است، و يك بسيج عمومى اسلامى بود. و من اميدوارم كه اين امر مقدمه باشد از براى يك «حزب مستضعفين» در تمام دنيا. و من اميدوارم كه يك حزب به اسم «حزب مستضعفين» در تمام دنيا به وجود بيايد، و همه مستضعفين با هم در اين حزب شركت كنند، و مشكلاتى كه سر راه مستضعفين است از ميان بردارند، و قيام در مقابل مستكبرين و چپاولگران شرق و غرب كنند و ديگر اجازه ندهند كه مستكبرين بر مستضعفين عالَم ظلم كنند، و نداى اسلام را و وعده اسلام را- كه حكومت مستضعفين بر مستكبرين است و «وراثت ارض» براى مستضعفين است- متحقق كنند.صحيفه امام    ج‏9   ص 284

از آن روز که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) خطر اسرائیل غاصب را دگر بار به مسلمین گوشزد نمود  و عموم مسلمانان جهان را به همبستگی برای حمایت از قانونی مردم مسلمان دعوت کرد و با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس نقطه عطفی در تاریخ ایجاد کرد 34 سال می گذرد.

سال های درخشانی که مردم آزاده ایران اسلامی به عنوان پرچمدار جبهه مستضعفین، خشم مقدس فرخورده سالیان خود و بغض انقلابیشان را با تفسیر عملی أشدّاء علی الکفار در تجمعات با شکوه و میلیونی روز قدس بر علیه جبهه استکبار علی الخصوص اسرائیل جنایتکار آزاد کرده و همه آزادگان را به شرکت در این جبهه دعوت کرده اند.اما امروز دیگر صدای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا فقط از ایران بلند نمی شود. نهالی که خمینی کبیر آن روز با باور به این که می توان در مقابل اسرائیل و امریکا مقاومت کرد کاشت، امروز به ثمر نشسته است و ندای آزادی خواهی و مقابله با استکبار از سرتاسر جهان به گوش می رسد و تاریخ شاهد روزهایی است که مسئله فلسطین آرمان همه مسلمانان و آزادی خواهان دنیا شده است.

امام (ره) فرمود روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. آیا روز آن فرانرسیده که مسلمانان منشأ همه گرفتاری های خود که همانا اختلافات میان امت است را کنار بگذارند؟ در همه دوران تاریخ هر جا مسلمانان ضربه ای خورده اند به خاطر همین اختلافات بوده است.

چگونه است برخی حکومت های منطقه که تا کنون هیچ حرکتی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نکرده اند و حتی گلوله ای به سمت اسرائیل شلیک نکرده اند، لوله اسلحه های خود را به سمت سوریه گرفته و با اسرائیل جنایتکار در یک جبهه ایستاده اند؟

آیا تجربه تلخ فلسطین برای امت اسلام کافی نیست؟

ما دانشجویان انقلابی ایران اسلامی بر این باوریم که در مصاف حق و باطل بی طرف بودن معنی ندارد. یا در جبهه حق باید بود یا در باطل.

آری روز قدس روزی است که به فرموده امام (ره) ملت ها باید به حکومت های خائن هشدار دهند و مشخص کنند که چه اشخاصی و چه رژیم هایی با توطئه گران بین المللی موافقت دارند و با اسلام مخالفت و همو بود که فرمود آن هایی که شرکت ندارند مخالف با اسلام هستند و موافق با اسرائیل و آن هایی که شرکت کردند، متعد هستند و موافق با اسلام و مخالف با دشمنان اسلام که در رأس آن ها امریکا و اسرائیل است.

در پایان انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یزد ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) و رهبری معظم انقلاب(دامة ظله) از همه اقشار مردم ایران اسلامی دعوت می کند تا با شرکت در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین، قدس شریف و جبهه مقاومت اعلام دارند.

باشد که این تجمعات زمینه ساز پیروزی نهایی مستضعفین بر مستکبرین و آزادی قدس شریف باشد.

والسلام علیکم و رحمة الله

انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا