ظهر روز هفتم مردادماه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آیت ا.. هاشمی رفسنجانی دیدار و گفت و گو نمودند.در این دیدار نماینده مردم اردکان به ارائه نظرات و دیدگاههای خود پرداخت که بدین قرار می باشد.

 فضل المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما

درجات منه و مغفره و رحمه

 تقدیر آن بود تا ارادتمندان حضرتعالی در آستانه شب شهادت مولا علی (ع) ؛الگوی برتر انسان کامل برای ساختن جامعه ای بر اساس احکام قرآنی؛خدمت برسند.

امامی که برای مبارزه با کژیها ،انحرافات و ناروایی هایی که در جامعه آن روز حاکم شده بود،جان خویش را فدا نمود و در مقابل ظلم سکوت نکرد و اگر چه به ظاهر شکست خورد ؛اما نامش و یادش در تاریخ جاودانه ماند توفیق پیروی از آن امام همام و بهره مندی از مواهب شب های قدر و رقم زدن تقدیر فردی و هم اجتماعی را با دعا و اتصال به مرکز و کانون هستی یعنی خداوند برای انجام وظیفه شایسته در نظام و جامعه ای که بر اساس شخصیت حضرت امام علی (ع) ساخته شده است را خواستاریم.

جنابعالی در زمره مجاهدانی هستید که همواره در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و سازندگی و همه مقاطع سرنوشت ساز بعد از انقلاب اسلامی به عنوان مرید امام و سرباز انقلاب و یاور رهبری معظم انقلاب اسلامی به نحو شایسته و موثری انجام وظیفه نموده اید و بی شک همانگونه که در آیه قرائت شده آمده است؛مغفرت و رحمت الهی شامل حال شما خواهد شد.

در انتخابات اخیر نیز نقش تحسین برانگیز شما کاملا مشهود است چه آن هنگام که از روی احساس تکلیف وارد میدان شدید و چه زمانی که اجازه رقابت نیافتید ؛ صبورانه و با متانت برای آنکه نظام تضعیف نشود خم به ابرو نیاوردید و چه د رهنگامه ای که حضور کارساز مردم، حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری و نجات کشور را رقم می زد با درایت و تیزهوشی بلوغ سیاسی و پختگی خویش را در ائتلاف همراه با سایر بزرگان و معتمدین ملت  به منصه ظهور رساندید و الحمدالله با انتخاب آگاهانه مردم نتیجه آن شد که همه احساس برد کردد؛نظام،مردم و جناحها و گروهای مختلف

در انتخابات اخیر زمینه ترمیم اعتماد مردم فراهم شد؛مردم رای خود را باور کردند.انتخابات اعتماد آفرین شد و سرمایه اجتماعی ایجاد کرد.دو قطبی طبقاتی شکل نگرفت.نخبگان سیاسی با مردم هم سو بودند.شکاف بین شهر وروستا وجود نداشت.اینها از نظر تحلیل جامعه شناسی حائز اهمیت و عبرت آموز است.

نتیجه انتخابات باز خوردی از:

گلایه ها و اعتراض های مردم به بی عدالتی ؛شکاف طبقاتی ؛بداخلاقی ،رواج دروغ و تزویر،قانون گریزی،محو شدن آزادی های اجتماعی و امنیتی شدن فضای جامعه،رواج پدیده چاپلوسی و تملق و...بود

امروز حفظ این اعتماد بسیار مهم است

با پشتوانه سرمایه اجتماعی ایجاد شده در داخل،باید در عرصه بین المللی فعال شویم.

ضمن حفظ ارزشها و تامین منافع ملی باید به گونه ای عمل کنیم که هیچ کشوری در جهان و منطقه از برد ما احساس خظر و بازنده شدن نکند.آنگاه است که می توانیم در تعامل با کشورهای منطقه و دنیا از منافع ملی امان دفاع کنیم و کشور را از این وضعیت نجات بخشیم.

اگر اعتماد شکل گرفته در داخل تقویت شود مسلما جریان مهاجرت نخبگان به خارج معکوس خواهد شد و هم وطنان عزیزی که دل در گروی ایران دارند به وطن بازخواهند گشت.

تداوم سیاست تنش زدایی می تواند بسیاری از مشکلات معیشتی  مردم و اقتصادی کشور را حل کند.

انتظار تحول یک شبه نیست اما مردم انتظار دارند روند تغییری را که انتظار دارند، کلید بخورد و دولت جدید باید به این امر توجه داشته باشد.

 این مهم با گزینش همکارانی که پایبند به اصول و ارزشها و شعارها و وعده های رئیس جمهور منتخب که مردم به آن رای داده اند خواهد بود و انتظار تغییر و تحول و برون رفت کشور از این وضعیت را دارند حاصل خواهد شد.

اکثریت مجلس به زعم من همراه دولت برای تحقق آرمانها و شعارهایش و حاکمیت اعتدال و عقلانیت در کشور هستند جنابعالی و سایر بزرگانی که در شکل گیری این ائتلاف نقش داشته اید باید حامی و مدد کار و هم مراقب دولت باشید تا به وعده هایش عمل کند و اعتماد بازسازی شده مردم را همچون سرمایه ای گرانسنگ پاس دارد و به پشتوانه آن سدها و موانع پیشرفت و ترقی و توسعه ایران عزیز را از سر راه بردارد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا