نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: از آنجا كه در ايران امام خميني (ره)، 50 سال پيش حرفي كه در مورد فلسطين و اسرائيل غاصب زد، براي خدا بود، حمايت مردم ايران هنوز هم ادامه دارد.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: هر جا، چه در كشورهای عربی و چه در كشورهای غیرعربی، مبارزه برای پول باشد، كار سرانجام پیدا نمی كند اما از آنجا كه در ایران امام خمینی (ره)، 50 سال پیش حرفی كه در مورد فلسطین و اسرائیل غاصب زد، برای خدا بود، حمایت مردم ایران هنوز هم ادامه دارد.

وی افزود: ملت ایران برای خدا و برای رهایی مسلمین كار می كند و هرگز گروكشی نكرده و خود را به پول نفروخته بنابراین بر سر تصمیم خود استوار است زیرا یاوری مظلومان و دشمنی با ظالمان را وظیفه خود و دستور خدا می داند.

ناصری، روز قدس را روز بزرگی برای اسلام و دنیا دانست و تاكید كرد: با ایستادگی ما در مسیر حمایت از مظلومان فلسطین، قدرت مردم فلسطین بیشتر می‌شود و قدرت و هوشیاری در كنار هم اسلام را به پیروزی نهایی می رساند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگ دینی و مذهبی در استان یزد اظهار داشت: یزد از دیرباز دارالعباده بوده و بزرگان بسیاری را در خود پرورش داده است.

وی افزود: بزرگان و عالمان دینی در یزد از سالها پیش در راه استعدادیابی جوانان این استان تلاش كردند كه این تلاشها نیز ثمرات بسیار خوبی نیز داشته است.

ناصری عنوان كرد: خوشبختانه از اول انقلاب تاكنون، نگاه ویژه ای به علم و دانش و دانشگاه در یزد شده اما انتظار می رود به همین اندازه كه به دانشگاه ها توجه می شود،‌ حوزه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح كرد: قبل از انقلاب یزد یك دانشگاه تربیت معلم با هزار نفر جمعیت داشت اما اكنون 65 دانشگاه در سطح استان با 70هزار دانشجو داریم و در عوض آمار طلاب در مدرسه های علمیه به 300 نفر رسیده است.

ناصری تاكید كرد: یزد جوانان خوب و سر به راهی دارد و انتظار از یزد با این بافت جمعیتی این است كه حداقل هفت هزار طلبه درسخوان در حوزه های علمیه این استان داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدرسه شیخ لطف الله در كنار میدان نقش جهان اصفهان گفت: ما در یزد نیز به چنین بنای ماندگاری نیاز داریم.

ناصری تصریح كرد: ما در یزد مسجد ملااسماعیل را داریم كه بسیار هم خوب است اما هرچه برای آن هزینه می شود، باز هم جای دیگری از آن خراب است و در چنین شرایطی یزد نیاز به یك مصلای 80 هزار نفری دارد تا برای آیندگان از دوران انقلاب باقی بماند.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا