يك كارشناس ارشد مشاوره خانواده در يزد با بيان اين مطلب كه استرس برای زندگی حکم نمک برای غذا را دارد اظهار كرد: به همین خاطر باید مراقب بود تا آش زندگی شور یا بی نمک نشود.

منيره زارع زاده خبرنگار يزدفردا/ به گزارش يزدفردا مهدي خان آبادي كارشناس ارشد مشاوره خانواده ادامه داد: از آنجايي كه برای انجام هر کاری میزان معینی از اضطراب هم طبیعی و هم ضروری است، با این حال میزان فشار روانی خیلی کم یا خیلی زیاد بر هر عملکردی تأثیر منفی دارد.

اين كارشناس مشاوره خانواده عنوان كرد: یافته ها نشان می دهد بین کیفیت کارکرد افراد و شدت یا سطح استرس واردشده بر آنها ارتباط خاصی وجود دارد؛ به طوري که انسان در موقعیت هایی با حداقل و حداکثر استرس، ضعیف ترین کارکرد را دارد و بهترین عملکرد او در مواقعی است که شدت استرس بین حداقل و حداکثر باشد، بدین ترتیب ما در طی فعالیت های روزانه نیازمند سطح بهینه ای از فشار روانی هستیم.

خان آبادي تصريح كرد: خود ما تأثیر مهمی بر شدت استرس در موقعیت های روزمره داریم و با شیوه ی صحیح مقابله ای خود می توانیم آثار جسمانی ناشی از استرس را کنترل کرده و در این گونه موقعیت ها به طریقی مثبت، سالم و چالشی عمل كنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا