بلوتوث و سرقت 50 ميليونی
عامل برداشت غير مجاز 50 ميليونیكه از روشن بودن بلوتوث سوء استفاده كرده بود در مشهد شناسايیو دستگير شد.

سرهنگ" عرفانی" رييس پليس فتا خراسان رضویبا اعلام اين خبر گفت: در راستایرسيدگیبه يک فقره پرونده واصله از دادسرایشهيد قدوسیمشهد با موضوع برداشت غير مجاز به مبلغ 50 ميليون ريال از حساب بانکیيكی از شهروندان مشهدي، مراتب بلافاصله در دستور کار تيم عملياتیپليس فتا استان قرار گرفت.
سرهنگ " عرفاني" افزود: ماموران با انجام يکسریاقدامات فنیو پليسیواستعلام از مبادیذيربط و همچنين تحقيقات گسترده در اين راستا موفق شدند عامل سرقت از حساب شاکیرا شناسايیکنند.
ویدر ادامه بيان داشت:كارشناسان پليس فتا متهم پرونده كه جوانی23 ساله است را در اقدامیغافلگيرانه دستگير كردند.
متهم در اعتراف به جرم خود با ندامت گفت: دو نفر در حال گفتگو در داخل يكیاز واگن هایمترو بودند كه يكیاز آن دو نفر تقاضاي
روشن كردن بلوتوث دوستش را برایارسال مطلبیكرد و من نيز از سر كنجكاویبلوتوثم را روشن و با شنيدن رمز بلوتوث  به فايلهایمتنیو ذخيره شده شاكیدسترسیپيدا كردم . با توجه به اينكه رمز دوم و شماره حساب فرد قربانیو همچنين رمز ccv2در فايل متنیموجود بود وسوسه شدم و با انتقال غير مجاز وجه ، حساب شاكیرا خالیكردم.
سرهنگ عرفانیبه شهروندان هشدار داد :هنگام روشن كردن بلوتوث اطلاعات گوشیو فايلهایمتنیبه صورت دوطرفه منتشر میشود و قابليت اشتراك پيدا میكنند. بنابراين ضمن اينكه در رمز گذاریبلوتوث گوشیخود نهايت دقت را مبذول داشته و از رمزهایآسان و قابل حدس حذر نماييد ، اطلاعات بانكیحساب خود را درون گوشیذخيره نكرده تا در صورت فقدان يا سرقت گوشي، افراد سود جو به اطلاعات حساب شما دسترسیپيدا ننمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا