نماینده مردم اردکان در جمع نمازگزاران عید سعید فطر در مصلای امام خمینی(ره) سخنان خود را با این ابیات که "تا که چشم باز شد،دیدم یارم رفته است/ماه مهمانی تمام و مه نگارم رفته است، با گل این بوستان تازه انسی داشتم/گرم گل بودم که دیدم گل عذارم رفته است" آغاز نمود و گفت: رمضان ماه رحمت و مغفرت و ماه نزول برکات خداوند بر بندگان خویش رفت،خوشا به حال آنانکه تن آلوده به گناه را در اقیانوس زلال رحمت رمضان شستند و روحشان را با مناجات و دعا و پرهیز از گناه صیقل بخشیدند و امروز عید آزادگی آدمیان و رهایی گرسنگان و عید اخلاق و رسیدن انسانها به اعتدال روحی را جشن می گیرند.
"محمدرضا تابش" اضافه نمود: امیدوار و آرزومندم پیامد حضور در ماه مبارک رمضان و انسانهای ساخته شده در این مکتب،گسترش تقوا و عدالت و اخلاق و رفع فقر و تبعیض در جامعه باشد و همه ما بتوانیم از فضیلت این روز عظیم که بنا به فرموده امام علی(ع) روز بشارت و غفران الهی است بهره مند شویم و نیازهای فردی و اجتماعی خود را در این اجتماع عظیم معنوی مطرح و جوابی در خور از خداوند متعال و بخشنده بگیریم.
منتخب مردم اردکان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مشارکت گسترده مردم استان یزد و شهرستان اردکان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت:این انتخابات هم حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را تحقق بخشید و هم رای به گفتمانی بود که به رعایت ادب، اخلاق و سنجیده سخن گفتن ،رعایت حقوق و آزادیهای شهروندان و فراهم کردن زمینه مشارکت آنها در سرنوشت خویش ،قانون گرایی،بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم و حفظ دین و ارزشها و منزلت اجتماعی آنها تاکید داشت .ان شاا.. رئیس جمهور محترم که در زمره نیروهای متدین،انقلابی و کارآمد نظام است ،بتواند تحقق بخش خواستها و انتظارات مردم باشد و با تکیه بر این سرمایه عظیم شکل گرفته در جامعه و استفاده از اعتماد ایجاد شده در مردم برای حل معضلات و چالش های بین المللی و همچنین ارتقاء کیفیت زندگی ایرانیان و تامین رفاه و پیشرفت کشور،آنچنان که شایسته این ملت پرافتخار خداجو و ایثارگر هست اقدام نماید.
"تابش" همچنین با تشکر از  تلاشها و خدمات دولت قبلی عنوان نمود: در آن دوره نیز با تعامل مثبتی که با مسئولان استان و مقامات کشوری داشتیم، الحمدا.. در روند توسعه و پیشرفت اردکان عزیز وقفه ای نیفتاد و شاهد اجرای پروژه های خوب و اقدامات ارزنده ای طی سالهای اخیر بودیم .
نماینده اردکان ارتقاء مجتمع اموزش عالی به دانشگاه،اجرای طرحهای بزرگ صنعتی و فرآوری کشاورزی،پروژه عظیم احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب و پروژه های کوچک و بزرگ در سطح شهر و روستاها را از جمله برخی اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و افزود: اخیرا نیز  نمایندگی میراث فرهنگی اردکان به اداره ارتقاء یافت و 3/5 میلیارد تومان از عوارض و مالیات اخذ شده از واحدهای صنعتی که بنا به سلیقه برخی مدیران استان بلوکه شده بود در رایزنی با دیوان محاسبات کشور و استاندار محترم، در اختیار دهیاریهای شهرستان قرار گرفت تا صرف عمران و آبادانی روستاها گردد.
نماینده اردکان اظهار داشت: در مجموع می توان گفت با تعامل مثبت فی مابین مسئولان شهرستان و ارتباط خوب با مسئولان استان و کشور، روند توسعه شهرستان در همه زمینه ها رضایت بخش  است و البته تلاش داریم راهبرد و هدف اصلی یعنی توسعه همه جانبه و عدالت محور را در شهرستان محقق سازیم.
"تابش" با بیان اینکه بودجه شهرداری بعنوان یک نهاد مهم خدمات رسان به مردم در ده سال پیش 500 میلیون تومان بود که این اعتبار در سال 89 به 5/5 میلیارد تومان و در سالجاری به 28 میلیارد تومان رسیده که 20 میلیارد تومان آن از محل عوارض آلایندگی و مالیات بر ارزش افزوده حاصل می شود،از طرفی ظرف چند سال اخیر حدود 14 میلیارد تومان عوارض اخذ شده از واحدهای صنعتی به روستاها اختصاص یافته است تصریح کرد: هزینه کرد صحیح این بودجه و درنظر داشتن همه بخشها در توزیع اعتبارات، می تواند در دستیابی به رشد و توسعه همه جانبه اردکان و اجراء عدالت موثر باشد.
 
نماینده مردم اردکان درخصوص برخی ادعاها و اختلافات مرزی شهرهای همجوار نیز با بیان اینکه سعی شده این اختلافات به مردم کشیده نشود و با تعامل با مسئولان و عقلانیت و تفاهم، امور را پیش ببریم و از منافع مردم عزیزمان و تمامیت سرزمینی مان دفاع کنیم گفت: اخیرا نیز اقدامات مثبتی انجام شده و بنده پیگیریهای موثری از طریق هیات محترم وزیران و وزارت کشور داشته تا به حق و عدل عمل شود که  ان شاا.. نتایج مثبتی بدنبال خواهد داشت.
وی از موضع گیری سنجیده امام جمعه محترم در جلسه ائمه جمعه استان و همکاری شهردار،شورای اسلامی شهر و فرماندار اردکان نسبت به پیگیری امر سپاسگزاری کرد.
"محمدرضا تابش" همچنین به تشریح وضعیت آب استان یزد و شهرستان اردکان پرداخت و با اشاره به این موضوع که آب انتقالی به استان برای شهرهای اردکان،میبد و یزد بدلیل کیفیت بد آب شرب اختصاص یافته بود که هم اینک به 10شهرستان دیگر استان انتقال یافته، بدون اینکه سهمیه افزایش یافته باشدگفت:آب انتقالی با دو سوم ظرفیت و گاهی کمتر منتقل می شود و 90 درصد آن به مصرف شرب و بهداشت می رسد.
وی به خرید یا راه اندازی  چهار دستگاه آب شیرین کن در شهر اردکان ،احمداباد و روستای ترک اباد و برخی اقدامات و جلسات برگزار شده با مسئولان کشوری و استانی برای رسیدگی به مشکل کم آبی استان یرد و شهرستان اردکان اشاره کرد و بر لزوم صرفه جویی و ب مصرف بهینه آب توسط مردم، کاهش مصرف آب کشاورزی با اولویت دادن به روشهای نوین کشت و آبیاری و انتقال اب از دریای خزر خلیج فارس به فلات مرکزی و اجرای خط دوم انتقال آب تاکید کرد.
وی از همت خیرین اردکانی که در ایجاد اماکن آموزشی و ورزشی و خوابگاهها و بیمارستانی و درمانگاهها و تامین تجهیزات ضروری مشارکت دارند؛صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نمود.
"تابش" همچنین با بیان اینکه از خداوند می خواهیم تا توان و قدرت خدمتگزاری شایسته و مخلصانه به ملت شریف ایران و به مردم عزیز اردکان عطا کند تصریح کرد: اردکان پرافتخار ما زمینه پیشرفت در همه سطوح و حوزه ها را دارد،ما با اتکا به نیروی انسانی متدین،توانمند و متخصص و با باور به استعداد و قابلیت های جوانان عزیزمان در سایه عقلانیت و خردمندی و تعامل با مسئولان استان و کشور می توانیم اردکان را به کانونی از شور و شعور مبدل سازیم و همانگونه که تبدیل به قطب صنعتی و اقتصادی شده به قطب علمی و فرهنگی نیز مبدل گردد که پیشینه ما و علمایی که داشته ایم و داریم گواهی بر این مدعاست
نماینده مردم اردکان در پایان، سخنان خود را با چند دعا به پایان رساند؛خداوندا به برکت این عید سعید ما را در راه رسیدن به انسان کامل شدن راهنما باش/ ما را به راهی هدایت فرما که رضایت تو و پیامبرانت در آن است/عبادت ناصحان را که توام با عشق و معنویت است به ما بیاموز/چشمانمان را به جمال دلارای درهم شکننده ظلمت و تاریکی مهدی موعود(عج) منور بفرما/برای شادی روح حضرت امام (ره)، شهدا ، اموات و گذشتگان جمع و مرحوم آیت ا.. خاتمی و بهجتی صلوات
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا