عملیات اجرایی مرمت و بهسازی گذر جدید محله تاریخی کوچک و همچنین احیای برج و دروازه شرقی شهر میبد با مشارکت شهرداری توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان بهین‌شار به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر هفتصد میلیون ریال با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری با هدف حفظ و احیاء و رونق‌بخشی به محلات تاریخی انجام گرفته و مهم‌ترین بخش آن ساماندهی و بازسازی گذر جدید محله کوچک به طول تقریبی 150 متر و همچنین بازسازی یکی از برج‌های شرقی حصار میبد بر پایه آثار به جا مانده و بازگشایی مسیر از طریق دروازه همین برج می‌باشد.

در اجرای این طرح ضمن رعایت عرض مناسب جهت تردد بین میدان و حسینیه تاریخی محله کوچک با گذر حاشیه رودخانه فصلی واقع در محل، عملیاتی شامل جداره‌سازی سنتی، احیاء مسیر آب کشاورزی و کف‌سازی با به‌کارگیری لاشه‌سنگ با تکنیک چینه‌گذاری حصار و بارو به سبک دوره ساسانی و آل مظفر صورت گرفته است.

لازم به ذکر است محله تاریخی کوچک به عنوان کوشک در حاشیه نارین قلعه میبد قدیمی‌ترین بنای خشتی جهان جزء هسته اصلی بخش تاریخی شهر بوده و شهرداری میبد در سال‌های اخیر سه پروژه مرمت و بازسازی در این محله اجرا نموده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا