ششصد و پنجاه و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد با حضور اعضاي شورا، شهردار و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار و مشكل آب سطح شهر مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر يزد – حجت الاسلام والمسلمين مطهريان رئيس شوراي اسلامي شهر يزد ضمن آرزوي قبولي طاعات و تبريك عيد سعيد فطر و همچنين خيرمقدم به ميهمانان ، خاطرنشان ساخت : مشكل آب در سطح شهر در بعضي از مناطق بحراني و مشكل زا شده است.

وي افزود : طي تماسهاي مكرر شهروندان و همچنين مسئولين به شورا كه جزء وظايف قانوني آن است خواستار رفع اين معضل شدند.

رئيس شوراي اسلامي شهر يزد در ادامه از زحمات و تلاشهاي بي دريغ آقاي اسلامي مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان جهت جلوگيري و جيره بندي آب در ايام تعطيلات نوروز تقدير و تشكر نمود.

همچنين ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد ديدگاهها و نظرات خود را در اين خصوص بيان نمودند و خواستار رفع اين معضل شدند.

 مديرعامل شركت آب وفاضلاب استان يزد ضمن تشكر از شورا به خاطر برگزاري اين جلسه ، يكي از وظايف شورا را نظارت بر امور بهداشتي شهر عنوان و سپس گزارشي از عملكرد سازمان در سالهاي اخير ارائه نمود.

وي گفت : در حال حاضر 1680 ليتر در ثانيه كل آب انتقالي در حوزه شرب و بهداشت استان  مي باشد كه از اين ميزان 1000 ليتر در ثانيه در شهر يزد و مابقي در ديگر شهرهاي استان مورد استفاده قرار مي گيرد.

مديرعامل شرکت آب وفاضلاب استان يزد مصرف آب توسط مردم يزد را نسبت به ديگر استانها متعادل عنوان نمود و تصريح كرد : در فصل زمستان سرانه مصرف آب مردم يزد زير 100 ليتر در شبانه روز مي باشد و در فصل تابستان و افزايش دماي هواي يزد بيش از 12 ميليون مترمكعب آب ماهيانه در استان مصرف مي شود كه اين ميزان باتوجه به مصرف كولركه تنها وسيله خنك كننده هوا است عدد معقولي است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 72 حلقه چاه فعال موجود مي باشد و براي مواقع ضروري جهت حفر 20 حلقه چاه در يزد پيش بيني لازم صورت گرفته است ، گفت : اگر تدبيري براي آب شرب يزد انديشيده نشود در سالهاي آينده با مشكلات جدي روبرو خواهيم شد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي يزد با اشاره به افزايش بحران آب در سالهاي آينده و انجام مقدمات آب انتقالي و آب زيرزميني در حال حاضر خاطرنشان ساخت : مطالعات فاز يك خط دوم آب انتقالي به اتمام رسيده و در حال حاضر با قرارگاه مهندسی خاتم الانبيا جهت احداث، قرارداد منعقد گرديد كه به علت مشكلات پيش آمده مقرر گرديد مسير اين خط تغيير گردد بدين صورت كه انتقال آب مستقيماً از بهشت آباد به سمت يزد صورت می گیرد.

وي افزود : انتقال آب از خليج فارس نيز در دستور كار مي باشد ولي براي تسريع آن همت مسئولين استان و كشور را مي طلبد.

وي تصريح كرد : صرفه جويي و تامين آب از خارج استان از جمله عوامل رفع مشكل آب يزد مي باشد.

در پايان مقرر گرديد :

1-با دعوت از مسكن و شهرسازي درخواست شركت آب و فاضلاب در زمينه اختصاص زمين براي ساخت منبع آب در بعضي مناطق مورد نياز بررسي شود.

2- بحث تصويب عوارضات انشعابات بعد از درخواست آب و فاضلاب مورد بررسي قرار گيرد.

3- از مردم شريف يزد خواسته شود در مصرف آب نهايي صرفه جويي را بنمايند.

4- جلسات مشترك مستمراً ادامه يابد.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا