عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه برخی از نمایندگان با فتنه دلالی می کنند، گفت: ای کاش همه افرادی که منتسب به جریان فتنه هستند مانند این افراد معرفی شده مانند تابش ها، پزشکیان ها و زنگنه ها بودند و ای کاش برخی از ما اصولگرایان هم مانند نوبخت ها و پزشکیان ها و زنگنه ها بودیم چرا که صداقت و شفافیت کارنامه این هاست.
 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام باقری در موافقت با کابینه پیشنهادی یازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: ما روحانی و کابینه پیشنهادی را جزء اصولگرایان واقعی همراه با اصلاح طلبان واقعی می دانیم.

وی با قرائت آیاتی از قرآن با این مضمون که انسان نباید تصمیمات خود را بر مبنای توهم و تخیل قرار دهد افزود: تصمیمات انسان باید از روی علم و آگاهی و شناخت کافی باشد و نه از روی حدسیات و مطالب غیر واقعی.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتخابات 24 خرداد ادامه داد: در این انتخابات همان گونه که مردم به افراطیون اصلاح طلب و 22 خرداد واکنش نشان دادند به تهجر، التقاط و اصولگرایی افراطی نیز خط بطلان کشیدند.

باقری با بیان این که مردم به اعتدال روحانی رای دادند گفت: اعتدال یعنی میانه روی در سیاست و فرهنگ.

وی در واکنش به انتقادات برخی از نمایندگان به سن کابینه پیشنهادی تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که این آقایان در چه شرایطی می خواهند سکان داری کنند. این ها در این مقطع که می خواهند سکان داری کنند دارند ایثار و فداکاری می کنند. وزرای پیشنهادی افراد شناخته شده ای هستند که ما باید از نفوذ آن ها استفاده کنیم.

وی همچنین با تاکید بر این که من فتنه را محکوم می کنم ادامه داد: چرا بعد از چهار سال فتنه گری و فتنه گران را معرفی نمی کنند. الان هر کس با منافع خود فردی را در تعارض می بیند وی را فتنه گر می بیند. بله شما کاسب فتنه و بدتر از آن دلال فتنه هستید چرا که بدون دلیل و با جهالت حرکت می کنید.

عضو کمیسیون اقتصادی، افزود: آیا می توان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کاندید بشوند آیا می توانند به مقامات بالای اجرایی و علمی برسند. باید مشخص کنیم که بعد از این چهار سال که این تعداد مثلا 50 هزار نفر 100 هزار نفر عضو فتنه هستند و نباید کاندیدا شوند.

وی با بیان این که برخی جریانات سیاسی از فتنه نان می خورند تا به اهداف خود برسند گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در 29 خردادماه هر کسی آمده در خیابان ها و کشت و کشتارها را راه انداخته فتنه گر هستند اما قبل از آن افرادی بودند در ستادهای مختلف همکاری داشتند و شورای نگهبان برای آن ها صلاحیت داده بود و ما نمی توانیم به آنان عیب جویی کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان این که با طرح این سوال که دستگاه های امنیتی و قضایی از فتنه گران مدارک مستدلی دارند و محکمه پسند چرا به ما نمایندگان اعلام نمی کنند گفت: مگر ما نماینده این مردم نیستیم. مگر ما نامحرم اسرار نظام هستیم.

وی همچنین خطاب به مردم گفت: تا این ساعت که با شما صحبت می کنم هیچ گونه مدری دال بر مجرم بودن کل کابینه به ما ارائه نشده است و تنها تخیلات و توهمات خود را پرونده سازی کرده اند و می خواهند ما را با تخیلات و توهمات خود همراه کنند.

باقری با بیان این که ما فقط دنبال تعهد و تخصص هستیم گفت: اصل بر برائت است و این افرادی که معرفی شدند افراد با تجربه، ریشه دار، با اخلاق و خردمند هستند و این کابینه کابینه عقلا و علماست.

وی در پایان گفت: ای کاش همه افرادی که منتسب به جریان فتنه هستند مانند این افراد معرفی شده ،مانند تابش ها، پزشکیان ها و زنگنه ها بودند و ای کاش برخی از ما اصولگرایان هم مانند نوبخت ها و پزشکیان ها و زنگنه ها بودیم چرا که صداقت و شفافیت کارنامه این هاست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا