معضل آب شهر در شورای اسلامی شهر یزد بررسی گردید
ششصد و پنجاه و یكمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار و مشكل آب سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد – حجت الاسلام والمسلمین مطهریان رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن آرزوی قبولی طاعات و تبریك عید سعید فطر و همچنین خیرمقدم به میهمانان ، خاطرنشان ساخت : مشكل آب در سطح شهر در بعضی از مناطق بحرانی و مشكل زا شده است.
وی افزود : طی تماسهای مكرر شهروندان و همچنین مسئولین به شورا كه جزء وظایف قانونی آن است خواستار رفع این معضل شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه از زحمات و تلاشهای بی دریغ آقای اسلامی مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان جهت جلوگیری و جیره بندی آب در ایام تعطیلات نوروز تقدیر و تشكر نمود.
همچنین دیگر اعضای شورای اسلامی شهر یزد دیدگاهها و نظرات خود را در این خصوص بیان نمودند و خواستار رفع این معضل شدند.
 مدیرعامل شركت آب وفاضلاب استان یزد ضمن تشكر از شورا به خاطر برگزاری این جلسه ، یكی از وظایف شورا را نظارت بر امور بهداشتی شهر عنوان و سپس گزارشی از عملكرد سازمان در سالهای اخیر ارائه نمود.
وی گفت : در حال حاضر 1680 لیتر در ثانیه كل آب انتقالی در حوزه شرب و بهداشت استان  می باشد كه از این میزان 1000 لیتر در ثانیه در شهر یزد و مابقی در دیگر شهرهای استان مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان یزد مصرف آب توسط مردم یزد را نسبت به دیگر استانها متعادل عنوان نمود و تصریح كرد : در فصل زمستان سرانه مصرف آب مردم یزد زیر 100 لیتر در شبانه روز می باشد و در فصل تابستان و افزایش دمای هوای یزد بیش از 12 میلیون مترمكعب آب ماهیانه در استان مصرف می شود كه این میزان باتوجه به مصرف كولركه تنها وسیله خنك كننده هوا است عدد معقولی است.
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر 72 حلقه چاه فعال موجود می باشد و برای مواقع ضروری جهت حفر 20 حلقه چاه در یزد پیش بینی لازم صورت گرفته است ، گفت : اگر تدبیری برای آب شرب یزد اندیشیده نشود در سالهای آینده با مشكلات جدی روبرو خواهیم شد.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای یزد با اشاره به افزایش بحران آب در سالهای آینده و انجام مقدمات آب انتقالی و آب زیرزمینی در حال حاضر خاطرنشان ساخت : مطالعات فاز یك         خط دوم آب انتقالی به اتمام رسیده و در حال حاضر با قرارگاه مهندسی خاتم الانبیا جهت احداث، قرارداد منعقد گردید كه به علت مشكلات پیش آمده مقرر گردید مسیر این خط تغییر گردد بدین صورت كه انتقال آب مستقیماً از بهشت آباد به سمت یزد صورت می گیرد.
وی افزود : انتقال آب از خلیج فارس نیز در دستور كار می باشد ولی برای تسریع آن همت مسئولین استان و كشور را می طلبد.
وی تصریح كرد : صرفه جویی و تامین آب از خارج استان از جمله عوامل رفع مشكل آب یزد می باشد.
در پایان مقرر گردید :
1-با دعوت از مسكن و شهرسازی درخواست شركت آب و فاضلاب در زمینه اختصاص زمین برای ساخت منبع آب در بعضی مناطق مورد نیاز بررسی شود.
2- بحث تصویب عوارضات انشعابات بعد از درخواست آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گیرد.
3- از مردم شریف یزد خواسته شود در مصرف آب نهایی صرفه جویی را بنمایند.
4- جلسات مشترك مستمراً ادامه یابد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا