عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه گروه‌هایی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند،گفت: انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید در موعد مقرر لایحه بودجه 93 کل کشور را به مجلس ارائه کرده و موجبات بهبود وضعیت اقتصادی را به این ترتیب مهیا کند.

غلامعلی جعفر‌زاده‌‌ایمن‌‌آبادی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید باید شعار‌های خود که در رأس آن‌ها شعار قانون‌مداری است رعایت کند تا به پیشرفتی درخور کشور برسیم، افزود: متأسفانه در چند سال گذشته شاهد نا‌هنجاری و قانون‌شکنی در همه ابعاد بوده‌ایم که انتظار می‌رود دولت یازدهم با بنا گذاشتن برنامه‌های خود مبنی بر قوانین بتواند مشکلات کشور را مرتفع کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که در قانون اساسی ما با صراحت ذکر شده که 15 آذر هر سال زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: برای اولین سال تصدی بر دولت از سوی رییس جمهور سخت‌ گیری زیادی در خصوص ارائه‌ لایحه بودجه در زمان مقرر وجود ندارد اما دولت متعهد شده که در زمان مقرر لایحه را تقدیم مجلس کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در واکنش به سخنان معاون نیروی انسانی رئیس جمهور در خصوص ارائه لایحه بودجه 93 کل کشور تا 100 روز آینده، گفت: انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید در موعد مقرر لایحه بودجه 93 کل کشور را به مجلس ارائه کرده و موجبات بهبود وضعیت اقتصادی را به این ترتیب مهیا کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه ارائه متمم بودجه در شرایط کنونی که چند ماه دیگر به آذرماه که زمان تقدیم لایحه بودجه 93 است نمانده ، ضرورتی ندارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه 93 کل کشور را باید از هم‌اکنون تنظیم شود بهتراست تیم اقتصادی دولت یازدهم متمرکز به تنظیم لایحه بودجه سال آتی باشد.

جعفر‌زاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه تمامی انرژی دولت یازدهم باید متمرکز بر تنظیم لایحه بودجه 93 کل کشور شود تا بودجه عاقلانه، منطقی و مبتنی بر برنامه‌های بالادستی باشد، افزود: مجلس برای عملیاتی شدن بودجه 92 کل کشور همکاری کافی با دولت را خواهد داشت.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند هدفمند کردن یارانه‌‌ها را مبتی بر قانون در دستور کار خود داشته باشد، که در این صورت شاهد صرفه‌جویی در بسیاری از ابعاد خواهد بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ماده 10 قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت:  گروه‌هایی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند که در این خصوص می توان به دهک‌های بالا اشاره کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، حذف دهک های بالا را موجب صرفه‌جویی و جلوگیری از کسری بودجه خواند و تصریح کرد: مجلس همراهی خود برای اجرای بودجه 92 با دولت خواهد داشت تا اقشار آسیب‌پذیر بیشتر مورد توجه قرار بگیرند./

پایان پیام

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا