رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: از ابتدای تاسیس و راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد در سال 90 تاکنون، 9 مجوز سرمایه گذاری خارجی از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای این استان صادر شد.

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " مراد علی میر " افزود: این مجوز ها در زمینه های فولاد، صنایع مفتول، لاستیک، کاشی و سرامیک و بهره برداری از معادن می باشد.

وی اظهار داشت: طی این مدت در راستای جذب سرمایه گذار خارجی بیش از 30 جلسه با حضور سرمایه گذاران کشورهای ایتالیا، هند، ترکیه ، هنگ کنگ، پاکستان، پرتقال، کویت  و ... در زمینه های فولاد، کاشی و سرامیک، پتروشیمی ،معدن، نساجی، انرژی و تولید کپسول CNG برگزار شده است.

وی بازدید از کلیه پروژه های فعال سرمایه‌گذاران خارجی استان و پیگیری رفع مشکلات آنها، شناسایی و تکمیل آمار و اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی را از اقدامات و فعالیت های انجام شده این مرکز برشمرد.

دبیر ستاد سرمایه گذاری استان یزد اضافه کرد: در راستای افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور در توسعه و رونق سرمایه گذاری استان، بانك اطلاعات شماری از يزدي های مقيم خارج از کشور به منظور دعوت از آنها جهت شركت در همايش جذب سرمايه گذار خارجي استان تهیه شده است.

وی طراحي و به روز رساني سایت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را از دیگر فعالیت های این مرکز بیان کرد و افزود: در این سایت کلیه اطلاعات و مستندات مربوط به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نظیر قوانین مربوطه، فرم های مورد نیاز، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اخبار سرمایه‌گذاری استان و کشور ارائه شده است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تبادل نظر با دستگاه های اجرایی استان در زمینه رونق سرمایه گذاری را یادآور شد و گفت: به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجي، جلساتی با دستگاه‌های عضو در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار و هماهنگی‌ها و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی شناسایی فرصت های سرمایه گذاری استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: طی دو سال گذشته بيش از 140 فرصت سرمایه گذاری خارجی در زمینه صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی، میراث فرهنگی و گردشگری ، شهرسازی و امور زیربنایی  شناسایی شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا