« براي ساماندهي محصولات باغي و سردرختي شهرستان تعاوني تخصصي باغداران تشكيل خوهد شد

یزدفردا :« براي ساماندهي محصولات باغي و سردرختي شهرستان تعاوني تخصصي باغداران تشكيل خوهد شد»
سيد حسن بزاز زاده رئيس اداره تعاون روستائي شهرستان مهريز در پنجمين جلسه شوراي اداري شهرستان كه با حضور كليه مديران عامل تعاونيها و تشكلهاي روستائي و كشاورزي شهرستان در محل شركت تعاوني دامداران برگزار شد گفت: با توجه به اينكه شهرستان مهريز يكي از شهرستانهاي عمده توليد محصولات سردرختي و انار در استان مي‏باشد و سطحي بالغ بر 750 هكتار از اراضي و باغات اين شهرستان زير كشت اين محصولات مي‏باشد، با جلسات توجيهي و مراجعات باغداران احساس شد كه براي ساماندهي كار توليد وفروش و خدمات رساني به اين قشر زحمتكش، تعاوني كشاورزي تخصصي باغداران در شهرستان مهريز راه‏اندازي شود.
وي افزود: كار كارشناسي تشكيل تعاوني مورد نظر در كارگروه شهرستان تصويب و براي طی مراحل قانوني به سازمان تعاون روستائي استان ارسال شده است كه به محض دادن مجوزات لازم با حضور كليه توليد كنندگان، تعاوني تخصصي باغداران در شهرستان راه‏اندازي خواهد شد. در ادامه اين جلسه  مسائل و مشكلات بخش تعاوني‏ها مطرح و به سؤالات مديران عامل پاسخ داده شد.
لازم بذكر است در شهرستان مهريز 12 تشكل تعاوني روستائي و كشاورزي مشغول بكار بوده كه كار خدمات رساني به حدود 20 هزار نفر از اعضاء روستائيان را بر عهده دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا