نشست خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با حضور جمعی از خبرنگاران استان و اعضای هیئت مدیره این سازمان در ساختمان مرکزی نظام مهندسی برگزار شد.

سرویس گزارش : امیررضازاده ؛ دراین نشست که با حضور دکتر سید محمد حسین آیت الهی رئیس هیئت مدیره  ، مهندس سید حسین اعلایی (عضو) ، مهندس سعید پیروزبخت (دبیر) ، مهندس علیرضا فرشید (خزانه دار) ، مهندس مسعود زینی (عضو اصلی) دکترحسین نورمحمدزاده(عضو اصلی) ، و خبرنگاران استان برگزار شد .

سید محمدحسین آیت الهی ، دانشگاهی بودن در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد را از جمله محا سن اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست .

وی در ابتدای این نشست به معرفی اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه این سازمان پرداخت و ادامه داد : سازمان نظام مهندسی ساختمان پیگیری مباحث شهری را که هیئت مدیره قبلی بنا به دلایلی تا کنون کمتر به آن پرداخته است رادر دستور کار خود قرار داده است وامیدواریم با همت همکارانمان در این عرصه به نتایج قابل قبولی برسیم .

آیت الهی اظهارداشت : مصالح و مواد مرغوب از جمله خصوصیات یک ساختمان مناسب و استاندارد است و به همین دلیل اعضا و مسئولین مرتبط در سازمان با علم و آگاهی کامل در این زمینه به نظارت در این خصوص پرداخته اند .

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان ، قانونگرایی را یکی دیگر از خصوصیات هیئت مدیره نظام مهندسی برشمرد و افزود : اگر مسئولین و مهندسین استان برابر قانون تدوین شده فعالیت و وظایف خود را انجام دهند تقریبا هیچ کدام از مشکلات فعلی را شاهد نخواهیم بود .

وی عملکرد ضعیف سازمان نظام مهندسی و عدم همکاری مناسب دستگاه های مرتبط را از جمله دلایل مشکلات موجود در این خصوص عنوان کرد .

رئیس هیئت مدیره نظام مهند سی ادامه داد : این سازمان بیش از 5 هزار مهندس در اختیار دارد که بیش از 3 هزار نفر از آنها دارای مجوز و پروانه کار هستند .

مهندس سید محمدحسین اعلایی نایب رئیس دوم هیئت مدیره نظام مهندسی استان ، در این جلسه از عملکرد و نحوه همکاری شهرداری با این سازمان انتقاد کرد و اظهار داشت : متأسفانه شهرداری تا کنون همکاری لازم و کافی را با مهندسین ناظر این سازمان نداشته است و به همین دلیل شاهد سازو ساخت های غیر استاندارد در سطح شهر و استان هستیم .

مهندس سعید پیروز بخت دبیر هیئت مدیره سازمان ادامه داد : این سازمان از اصحاب رسانه انتظار دارد تا خدمتگزاران مردم را در سازمان نظام مهندسی ساختمان برای حفظ هر چه بهتر و بیشتر منافع مردم یاری کنند .

سید محمدحسین آیت الهی در پایان خطاب به خبرنگاران اعلام آمادگی ارائه گزارش عملکرد این سازمان را به صورت تمام وقت به خبرنگاران کرد و از آنها خواست تا در صورت مشاهده نواقص این سازمان قبل از انتشار عمومی به منظور رفع نقص مورد پیش آمده را با مسئولین سازمان نظام مهندسی مطرح کنند .


گزارش تصویری؛ نشست خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفته دولت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا