زبان دراز-آیینه یزد

اطباو عالمان علم الارواح را عقیده بر آن است كه چون بعضی از افراد روانگردان‌های شیمیایی از جمله حب «اكس» همی زنند به توهم دچار گردند و چنان یاوه سخن گویند كه متاخرین، مودبانه آن را «گل واژه» و متقدمین «كرسی شعر» می‌نامند.
به طور مثال فلانی در حالیكه اندرون جیب مباركش عنكبوت تار تنیده بگوید: اوناسیس و راكفلر و صاحب مایكروساف و گوگل است و چون خشتی در كویر لوت ندارد میهمانان را به «باغ خانه» دعوت كردی و اطعمه و اشربه فراوان پر خوراندی.
در عالم سیاست از پریدن سار از درخت تا زلزله طبس را توطئه دشمن خواندی و در عالم تربیت و هشدار جوانان گوید برج آزادی تبلیغ شیطان پرستی است.
و شاهد آورد اگر آنرا برعكس كنی و بر محل 90 درجه بچرخانی پس از آن 6 سوراخ ایجاد كنی می‌شود آنچه ما گفتیم و برج ساعت ماركار یزد چون بر 4 وجه آن 2 وجه بیفزایی می‌شود 6 وجه پس چند دهه بیش نه كار خیرمندانه‌ای بود بلكه نماد فراماسیونی بود.
و یا اگر كاج آمریكایی در ویلای شمال كاشتی گندم‌های ابركوه خشكیدی و در عالم سیاست به محض آنكه بر پشت تریبون رفتی گویی 5 میلیون شغل ایجاد كردی و باز 25% بیكار روییدی و حائز رتبه اول گشتیم !!
از زمان مادام اسمیت تاكنون اقتصادی فراغ البال تر از اقتصاد كنونی از وجه آزاد و علمی و برنامه‌ریزی شده ندیده‌ایم و از آغاز بانكداری تا حالا نیافتیم كشوری به این اندوخته ارزی و ریالی!!
و چون به عالم مشكل یابی و مقصر شناسی وارد شود تلاطم بازار ارز را به جمشید بسم ا...، واژگونی سكه را به قاسم یك چشم، بازار خانه و ملك را به چنگیز شهر خر نسبت دادند كه همگی در خارج دوره دیدی و توسط فتنه‌گران تحریك شدی...
خوانندگان محترم تصور كنم زبان دراز در حال توهم پس از زدن حب این گل واژه‌ها را نوشته است.
نتیجه اخلاقی:
قبل از سخنرانی یا نویسندگی باید از استعمال روان گردان‌ها جداً خودداری فرموده چون با شعور شنوندگان و خوانندگان تصادف خواهند كرد!!
اگر هم احیاناً‌میل فرمودند فوراً به كویر رفته همانجا رانندگی كنند شاید ما را از شر خود برهانند!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا