به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد ، محمد مهدی یزدی متولد سال 69 یزد وتحت حمایت بنیاد نخبگان  یزد است که در حال حاضر دانشجوی دکترای ریاضی محض دانشگاه پرینستون آمریکا می باشد .
وی دارنده مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری سال 86، مدال نقره المپیاد ریاضی جهانی اسپانیا 2008 ، مدال طلای انجمن دانشجویی ریاضی سال 90 ، مدال طلای مسابقات جهانی دانشجویی ریاضی 2011 و دانشجوی برتر رشته ریاضی دانشگاه صنعتی شریف درسال 90 است .
محمد مهدی یزدی در خصوص برنامه های آینده اش اظهار می کند : در حال حاضر تنها برای 6 سال آینده برنامه ریزی کردم که 4 سال از آن را برای اتمام دوره دکترا صرف خواهم کرد وبعد از آن در دو سال دوره  پسا دکترا را می گذرانم .
وی ادامه می دهد : ماندن یا نماندن من در خارج از کشور ، هنوز مشخص نیست و به شرایط بستگی دارد . اگر شرایط مساعد بود برمی گردم واگر نه همانجا خواهم ماند و در این صورت به طور یقین با دانشگاههای ایران در ارتباط خواهم بود.
این نخبه یزدی در ادامه عنوان می کند : به لحاظ پیشرفت علمی ، در اینجا جای پیشرفت بیشتری دارم ولی وطن جاییست که برای آدم زحمت کشیده اند ونسبت به وطنم احساس دین می کنم به کشورم مدیونم و هرکس دوست دارد در جامعه ای باشد که با آن انس دارد وخانواده  و دوستان وآشنایانش آنجا هستند .
یزدی با تشکر از حمایتهای مالی بنیاد نخبگان یزد می گوید :  به نظر من اصل هدف تشکیل بنیاد نخبگان ، هدف بسیار خوبی است و این بنیاد در شناسایی وجذب نخبگان موفق عمل کرده است .
وی در ادامه تصریح می کند : اعتقاد دارم نخبگان ما به حمایت های معنوی بیشتر ازحمایت های مالی احتیاج دارند. اگر در جامعه حمایت های معنوی از نخبگان بیشتر شود وبه نخبگان بهای بیشتری داده شود، مطمئنا نخبگان می توانند در جامعه موثرتر واقع شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا