رئیس شورای اسلامی شهر میبد ضمن تشكر از آیت‌الله اعرافی امام جمعه محترم شهرستان به خاطر پیام جامع و كامل ایشان،‌رهنمودها و توصیه‌های بیان شده در جهت عمران و آبادانی شهر میبد را نشان از نگاه عالمانه و كارشناسانه ایشان به توسعه همه جانبه شهر عنوان كرد.

عزیزالله داورپور در این خصوص بیان داشت شورای شهر مصمم به پیگیری سریع همگی 33 بند فرمایشات امام جمعه محترم می‌باشد و در اسرع وقت در جلسه وی‍ژه‌ای به بررسی كلیات پیام راهبردی آیت‌الله اعرافی پرداخته و جهت اجرای آن راهكارهای عملی و قابل پیاده‌سازی تدوین و مصوب خواهد شد.

وی اذعان داشت بدون شك نظرات و دیدگاه‌های مسئولین شهرستان به وی‍ژه امام جمعه محترم راهگشا بوده و زمینه توسعه سریع‌تر شهر را فراهم می‌آورد.

وی به لزوم ارتباط قوی و همكاری مؤثر با سایر نهادها به خصوص فرمانداری به عنوان بازوی اجرایی دولت خدمتگزار اشاره و نظرخواهی از كارشناسان،‌رؤسای ادارات،‌رسانه‌ها و شهروندان را جزء اولین برنامه‌های شورا دانست كه به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

متن کامل پیام امام جمعه محترم شهرستان میبد در رابطه با آغاز به کار شوراها به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روسای ارجمند و اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر میبد و بخش های ندوشن و بفروییه و روستاهای تابعه – ایدهم الله تعالی

با سلام و تحیات خالصانه ،

ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای شهریور ۵۷ و با تبریک دهه مبارک کرامت و با تبریک مجدد به اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر و روستا و با تبریک به روسای محترم و سایر برگزیدگان انتخابات داخلی شوراها، و با تقدیر و تشکر وافر و قدردانی از اعضای محترم شوراها و شهرداران ارجمند سابق میبد و ندوشن و دهیاران گرامی و آرزوی سلامت و عزت و توفیق روز افزون برای آنان ،

اکنون که چهارمین دوره شوراهای اسلامی فعالیت خود را آغاز می کنند ، برخی از توصیه ها و نکات راهبردی که در جلسات حضوری با شورای میبد مورد تاکید قرار داده ام، یادآوری می کنم :

۱_ رعایت قوانین و شرح وظایف مصوب  و تلاش برای تحقق وظایفی که در قوانین  برای شوراها پیش بینی شده است و امانتداری رای و اعتماد مردم عزیز .

۲_ گسترش و تعمیق نگاه راهبردی،آینده نگر و بنیادی در محدوده وظایف شوراها همراه با برنامه ریزی جامع و کامل .

۳- عنایت به اسناد راهبردی و بالادستی کشور و استان و شهرستان و تهیه سندهای چشم انداز و راهبردی و اساسی برای آینده منطقه و همکاری با سایر بخشها بمنظور تحقق سند توسعه شهرستان .

۴- تقویت و اعتلای رویکرد و نگاه علمی و کارشناسی در همه تصمیمات و برنامه ها.

۵- ارتقای هماهنگی و هم افزایی درونی شوراها و همینطور گسترش همکاری و هماهنگی شوراها با یکدیگر و نیز با سایر نهادها و ادارات .

۶- عنایت به رویکرد و نگاه متوازن و متعادل به رشد و توسعه همه مناطق شهر و نیز روستاها با تاکید بر اصل مهم عدالت .

۷_ برنامه ریزی در راستای بهره مندی از تمام ظرفیت های شهرستان و شکوفایی استعدادهای منطقه بویژه در عرصه های جدیدی که بعد از اجرایی شدن مصوبه اخیر دولت بوجود آمده است.

۸_ تاکید بر رویکرد و گفتمان فرهنگی،اسلامی ،انقلابی ،همگرا و ارزشی و رعایت اخلاص و صداقت و ایثار و گذشت در همه تصمیمات و اقدامات و حضور فعال در مسائل اجتماعی،ورزشی و فرهنگی.

۹_ تلاش برای طراحی و تدوین نظام جامع معماری اسلامی و ایرانی و استفاده از متخصصین برای طراحی و اجرای آن.

۱۰_ توجه خاص و موکد به صیانت و حفظ محیط زیست با تاکید بر حفظ و توسعه فضای سبز و باغات و همکاری میان بخشی و جدی با همه نهادها و موسسات ذی ربط و فعال سازی شورای محیط زیست و صیانت از فضای سبز.

۱۱_ توجه و اهتمام ویژه به اصل درآمد زایی و مطالعه و تهیه طرح های دقیق برای تحقق درآمد و پیگیری اجرای آن با توجه به شرایط و مخاطرات موجود .

۱۲_ توجه خاص به حوزه های علم،فرهنگ و صنعت شهر و همکاری با آموزش و پرورش،مراکز آموزش عالی،حوزه های علمیه و مراکز صنعتی بمنظور پیشرفت و توسعه هماهنگ و متوازن و بطور کلی همکاری در پیگیری و اجرای طرح های بلند مدت و اساسی شهرستان .

۱۳_ اهتمام و توجه به تکمیل طرحهای نیمه تمام و اساسی شهر و روستا و پیش بینی اراضی معوض با همکاری ادارات مربوطه .

۱۴_ عنایت جدی  به استحکام و مقاوم سازی بناها و ساختمان ها و اهتمام لازم به نظام مهندسی.

۱۵_ تقویت ارزیابی و نظارت بر بودجه ها و مصارف و بر اجرای پروژه های عمرانی در شهرداری ها و دهیاری ها .

۱۶_ فعال سازی کارگروه های تخصصی .

۱۷_ توجه خاص به میراث فرهنگی و گردشگری و همکاری جدی با مسئولین میراث فرهنگی و پیگیری تاسیس شهرداری ناحیه تاریخی و پیگری مناطق گردشگری با تاکید بر ارزشهای اسلامی .

۱۸_ نگاه ویژه و اهتمام خاص به مبلمان و آرایش شهر و روستا با عنایت به ارزشها و معماری اسلامی.

۱۹_ برنامه ریزی و همکاری موثر در رفع مسائل و گره های ترافیکی شهر و روستا و آینده نگری در این زمینه .

۲۰_ برنامه ریزی برای حضور فعال و موثر در شورای استان و کشور و ارتباط فعال با شورای عالی استانها و وزارت کشور و سایر وزارتخانه ها و نهادهای رسمی و عمومی.

۲۱_ تقویت ارتباط عمومی و جلب مشارکتهای مردمی در جهت عمران و آبادانی شهر.

۲۲_ تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری و پیگیری طرح قطار میان شهری.

۲۳_ ایجاد دسترسی های مناسب و آبرومند به کمربندی های شرقی و غربی شهر و راه های مواصلاتی شهرها و روستاها.

۲۴_ تلاش در جذب بودجه های ملی و استانی و کمک های دولتی.

۲۵_ ساماندهی ورودی و خروجی های شهر بویژه طرح ساماندهی حدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی تا پل کمربندی غربی و تامین روشنایی مسیر.

۲۶_ تاسیس بازار بزرگ سنتی در شهر و بازارچه های شهر و روستا و میدان میوه و تره بار.

۲۷_ ساماندهی گورستانهای شهر

۲۸- ایجاد ارتباط و بهره گیری از نخبگان و متخصصان و موسسات مردمی در همه زمینه ها و بهره گیری از همه محلات و شهرک ها و راه اندازی شورا یاری های محله ای با پرهیز از محله گرایی های افراطی و با تاکید بر همبستگی و همگرایی میان همه مناطق و محلات .

۲۹- طراحی معیارهای شهر اسلامی و روستای اسلامی و سالم و عنایت به شاخص های آن در همه برنامه ها .

۳۰- اهتمام اکید به شاخص های بهداشت و سلامت و همکاری با نهادهای ذی ربط در این زمینه و نیز همکاری و پیگری امور آب و فاضلاب و همکاری در توسعه کشاورزی و دامداری.

٣١- رعایت طبقات متوسط و آسیب پذیر و محرومان و مستمندان در همه برنامه ها از جمله عوارض و امور مسکن.

٣٢- اولویت بخشی به جوانان و بانوان در طرح ها و برنامه ها و از جمله تاسیس پارک بانوان.

٣٣- بازسازی و ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری سازمان شهرداری و اهتمام به ارتقای منابع انسانی و اخلاق سازمانی.

فرصت را مغتنم شمرده یادآور می شوم بحمدالله با اجرای مصوبه اخیر دولت افقهای جدیدی برای توسعه و عمران آبادی شهرستان و بخش های تابعه بوجود آمده است و امید می رود مسوولان محترم و شوراها و شهرداری ها و دهیاری های محترم با برنامه ریزی جامع و کامل از تمام ظرفیت ایجاد شده در جهت رفاه عمومی و پیشرفت جامع و عادلانه بهره گیری کنند تا بفضل الهی در سالهای آینده افقهای پرفروغ تر و چشم انداز های روشن تری بروی مردم و جوانان عزیز گشوده شود.

در پایان از همه مسوولان پیشین شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها صمیمانه بخاطر خدمات ارزنده آنان تقدیر و تشکر و برای همه آنان پاداش نیک و توفیقات روزافزون آرزو می کنم و همه مردم عزیز و طبقات گوناگون و نخبگان و روحانیان و دانشگاهیان گرامی را به همکاری با منتخبان خویش و مسوولان محترم فرا می خوانم و رسانه ها و نشریات و پایگاه های اطلاع رسانی را به نقادی منصفانه و همکاری دلسوزانه با مسوولان و سازمان ها و ادارات توصیه می نمایم و متواضعانه و در حد توان اندکم آمادگی خود را نسبت به همکاری با منتخبان مردم شریف اعلام می دارم .

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

علیرضا اعرافى – امام جمعه میبد

 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا