به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد ، در جلسه ای که با حضور رییس بنیاد نخبگان یزد، مسئول بسیج دانش آموزی استان و نخبگان یزدی برگزار شد ، از برگزیدگان کنکور سراسری امسال و اعضای تیم یزد، شرکت کننده درمسابقات بین المللی پایا تقدیر شد.

در این جلسه رییس بنیاد نخبگان یزد، خطاب به نخبگان گفت: شما هنوز در ابتدای راه هستید و این موفقیت، شروع کار برای شما است که امیدوارم در کلیه مراحل زندگی موفق باشید و همانطور که در این مسیر موفقیت خود را مدیون توکل به خدا  و بستر سازی والدین و معلمین هستید، بتوانید همچنان مسیر را ادامه دهید.

دکتر امیریان ادامه داد : استان یزد به فرمایش مقام معظم رهبری از مناطق نخبه خیز کشور است وبنیاد نخبگان یزد هم به عنوان اولین بنیاد در کشور شروع به کار کرد که از شما می خواهیم در راستای تاثیرگذاری در مسائل استان و کشور به ما پیشنهاد بدهید تا بتوانیم بهتر عمل کنیم و در کشور سرآمد باشیم.

در ادامه جلسه کارشناس احراز نخبگی بنیاد اظهار کرد :گروهی از نخبگان تحت حمایت بنیاد نخبگان، رتبه های زیر 100 گروه های آزمایشی  علوم تجربی و علوم انسانی  و رتبه های زیر 150 رشته ریاضی فیزیک و رتبه های زیر 40 رشته هنر است.

محمودی نمونه ای از تسهیلات مادی ومعنوی این بنیاد را سفرهای علمی و بازدیدهای مختلف از کارخانه های صنعتی ، پرداخت پژوهانه بابت خرید تجهیزات ، اعزام به حج عمره وعتبات عالیات ، اعطای وام خرید خودرو و خرید وساخت مسکن برشمرد.

مسئول پژوهش و برنامه ریزی بنیاد نخبگان  نیز در خصوص فرصتها وتهدیدها ی ورود به دانشگاه و ابعاد مختلف آن سخن گفت.

زارعیان از جنبه های مثبت، به حضور اساتید متخصص و ارتباط با آنها، استفاده از کتابخانه های دانشگاه به عنوان منابع مرجع و غنی ،پایگاه داده های الکترونیکی اشاره کرد و دوری از خانواده ،ایده آل نبودن امکانات وتجهیزات ،بی انگیزه بودن بعضی از دانشجویان ،فشار تحصیلی بالا و شغلهای غیر مرتبط و تمام وقت برای دانشجویان را  از تهدیدها دانست.

درپایان این جلسه با اهدای لوح تقدیری از22 نفر برترین های کنکور امسال که تحت حمایت بنیادنخبگان قرار گرفتند تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است سومین مرحله لیگ علمی پایا به صورت بین المللی با حضور 10 کشوراز جمله فرانسه ، لبنان و سوریه از 4 شهریورتا 6 شهریورماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد که دانش آموزان یزدی توانستند رتبه اول را کسب کنند و استانهای  اصفهان وشیراز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا