چهاردهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ایران و هفتمین جشنواره ملی ایکائوبا عنوان "جام اردکان نگین کویر ایران" با حضور 175 راس از استانهای مختلف کشور در مدت سه روز با حضور داوران بین المللی ،در شهرستان اردکان برگزار و به نفرات برتر جوایز و کاپ مسابقات اهدا شد.

نماینده مردم اردکان و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در چهاردهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ایران و هفتمین جشنواره ملی ایکائو با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات گفت: استان یزد در زمینه پرورش اسب اصیل ایران در جایگاه ممتازی قرار دارد که تعداد حدود 2400 سر اسب عرب،450سر اسب خالص ایرانی و 2000 سر اسب دخون از نژادهای مختلف، موید همت و علاقه مردمان این دیار به این حیوان نجیب است .

"محمدرضا تابش" گفت: علیرغم اقدامات و زحمات بسیار خوبی که انجام گرفته است هنوز در خور نام بلند آوازه ایرانیان که با اسب مانوس هستند اولین نژادهای اسب را که امروز در تمام دنیا مشاهده می شود را پرورش داده اند نیاز به اقدامات اساسی تری است.

وی حل مشکل قرنطینه را از جمله مهمترین نیاز توسعه صنعت سوارکاری کشور برشمرد و گفت:اگر مجموعه حاکمیت بدنبال مرتفع شدن این مشکل نباشند کار به جایی نخواهیم برد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: باید با شناخت و درک چگونگی مسائل و مشکلات و برنامه ریزی اصولی و صحیح و هماهنگی با دستگاههای دخیل و ذیربط، بر مشکلات فائق آمد.

نماینده مردم اردکان همچنین در بخشی از سخنانش، امکانات سوارکاری در سطح شهرستان اردکان را مناسب و روبه رشد برشمرد و برگزاری این دوره از مسابقات در شهرستان اردکان را بسیار مطلوب و طبق ضوابط و استانداردهای جهانی دانست.

شایان ذکر است  چهاردهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ایران و هفتمین جشنواره ملی ایکائوبا عنوان "جام اردکان نگین کویر ایران" با حضور 175 راس از استانهای مختلف کشور در مدت سه روز با حضور داوران بین المللی ،در شهرستان اردکان برگزار و به نفرات برتر جوایز و کاپ مسابقات اهدا شد.

این دوره از مسابقات با حضور نماینده مردم اردکان و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس،سرپرست فدراسیون سوارکاری،مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان،مدیران باشگاه های سوارکاری،سوارکاران و تعداد کثیری از علاقمندان به این مسابقات از سراسر کشور برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا