در جلسه مشترک رئیس شورای اسلامی شهر میبد و سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این شهرستان، دستیابی به راهکارهای مورد توافق برای تغییر در شرایط نامطلوب بافت تاریخی میبد مطرح شد.

  در ابتدای این جلسه مهندس جمالیان رئیس اداره میراث فرهنگی، ضمن تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در یک سال گذشته، اجرای دو پروژه با همکاری شهرداری میبد در بافت تاریخی محله کوچک(کوشک نارین قلعه میبد)‌ و در مسیر بیت آیت‌الله حائری مهرجردی(ره)‌ را مثبت ارزیابی کرد و خواستار تعامل بیشتر این دو نهاد شد.

  عزیزالله داورپور رئیس شورای اسلامی شهر میبد نیز همراهی شهروندان و استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی (NGO ها) ‌ و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه احیای بناهای تاریخی و جذب گردشگر را ضروری دانست.

  وی افزود در صورتی که تأسیس شهرداری ناحیه تاریخی میبد که با عنایت ویژه امام جمعه محترم همراه بوده محقق شود علاوه بر افزایش اعتبارات و تخصیص بودجه در این بخش از شهر، شاهد تغییر و تحول شگرفی در ابنیه و بافت تاریخی خواهیم بود و می‌بایست ثبت شهر میبد به عنوان اولین شهر نمونه گردشگری تاریخی ایران نقطه عطفی باشد در ثبت جهانی آن که با قدمتی 7 هزار ساله همراه است.

    داورپور بیان داشت در اولین گام به دنبال رفع مشکلات مسیر گردشگری از امامزاده سیدصدرالدین قنبر تا مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی و همچنین انجام کار بزرگ مطالعاتی جهت اصلاح و احیای مسیر گردشگری از نارین قلعه تا مجموعه شاه‌عباسی هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا