سی و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم  در گروه آقایان عصر امروز چهارشنبه  با حضور حجت الاسلام عادل مدیر کل اوقاف ،سیفی فرماندار و جمعی از مسئولان در محل سالن سید الشهداء (ع) امامزاده جعفر ع یزدآغاز به کار کرد.

خبرنگار یزد فردا === اعظم السادات  میرجلیلی === مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، عصر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم که ازامروز آغاز و  تا عصر جمعه، 10 آبان‌ماه در سالن سیدالشهدا (ع) امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می‌شود ،گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در 9 شهرستان استان یزد برگزار شد و 3هزار و 500 نفر در گروه آقایان و بانوان در آن شرکت کردند و در نهایت 315 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم است و به زودی رشته مفاهیم قرآنی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از رقابت‌ها از امروز تا عصر جمعه در بخش برادران و در دو رده سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان برگزار می‌شود و بخش خواهران  نیز آذرماه برگزار می‌شود.

عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: اگر در روز قیامت که روز حسرت است، می‌خواهید جزو نجات یافتگان باشید و در آن روز گرم، سایه‌ای بر شما باشد و جزو هدایت شدگان باشید، قرآن بخوانید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر اینکه حفظ و قرائت قرآن اقدامی بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: اما مهم‌تر از قرائت قرآن، تدبر در قرآن کریم است زیرا قرآن، کتاب حیات و دستورالعمل زندگی ماست.

وی بیان کرد: مسابقات قرآن فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان با قرآن است و امیدواریم در پرتو قرآن کریم، همه ما آینده‌ای روشن داشته باشیم.

یکی از داوران این مسابقات نیز اظهار داشت: مسابقات امسال در دو مرحله مقدماتی و فینال و دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

محمد کاظمی به تشریح هر یک از بخش‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در این دوره از مسابقات پرداخت و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بهترین قاریان و حافظان قرآن را از استان یزد راهی مسابقات کشوری و پس از آن مسابقات بین‌المللی کنیم.

وی مسابقاتی را که سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌کند، معتبرترین مسابقات قرآنی کشور دانست و بیان کرد: برگزیدگان این رقابت‌ها به ویژه در مرحله کشوری از امتیازات بسیاری خوبی بهره‌مند می‌شوند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا