اولین جلسه شهرداری میبد با صاحبان صنعت با موضوع مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سالن جلسات اين شهرداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد در این جلسه که با هدف بررسی نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف شهرداری میبد ترتيب داده شده بود تعدادی از مدیران عامل کارخانجات میبد حضور داشتند.

در ابتدای جلسه شهردار میبد ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، اهداف بلندمدت و کوتاه مدت خود را در این حوزه تشریح کرد و بيان داشت در آینده شهرداری‌هایی موفق هستند که بتوانند جهت ایجاد درآمدهای پایدار، از مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصي بيشترين استفاده را ببرند.

محمدحسين هدايي شهردار ميبد اين را اضافه كرد كه الگوي شهرداري بايد حركت به سمت كاهش اتكا به بودجه‌هاي دولتي و برنامه‌ريزي بر اساس درآمدهاي بومي باشد.

در ادامه آقای مهندس زارع يكي از شهرداران اسبق ميبد اظهار داشت: شهرداری باید برای ورود به بحث جذب سرمايه با برنامه پيش برود و قبل از آن، اولویت‌های سرمایه‌گذاری خود را مشخص نماید و اين موجب خواهد شد تا بخش خصوصی با رغبت بیشتری وارد عمل شود.

آقای انصاری یکی از باسابقه‌ترین شهرداران قبلی ميبد گفت: در طول دوره خدمتم در شهرهای مختلف استان‌های خوزستان و یزد، مردم خوب و شایسته زیادی دیده‌ام و به جرئت مي‌توان گفت مردم ميبد بهترين آنها بوده‌اند. وي یکی از مشکلات اصلی شهر میبد را ترافیک سنگین اکثر معابر برشمرد و به ضرورت کوچک‌تر شدن شهرداری اشاره نمود.

آقای کریمان یکی دیگر از دعوت شدگان به جلسه به فرار سرمایه‌گذاران بومي از شهر میبد اشاره داشت و گفت هرچه زودتر باید فکر یا راهکاری برای جلوگیری از معضل خروج سرمايه از ميبد يافته شود.

آقای امامی از فعالين بخش خصوصي نيز اظهار داشت: متأسفانه به دلیل دامن زدن به بعضی از اختلافات در شهرستان، ما در بیشتر زمینه‌ها خصوصاً صنعت ریزش داشته‌ایم.

در پایان شهردار میبد گفت در آینده نزدیک نسبت به جذب یک نیروی اقتصادی خوب و فعال به عنوان مشاور اقتصادی خود اقدام خواهيم كرد تا بتوان اهداف شهرداری را در حوزه درآمدهای پایدار عملی بنمایيم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا