به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور اعضای محترم شورای شهر، شهردار میبد، کارشناسان شهرداری و نماینده یک شرکت خصوصی جمع‌آوری و بازیافت زباله، راهکار و شیوه‌های نوین جمع‌آوری و دفع زباله مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه از ساعت 6:30 عصر شروع و تا ساعت 9 شب ادامه داشت.

نماینده شرکت مذکور با بیان اینکه زباله یک کالای اقتصادی است گفت روزانه در كشور چیزی حدود هشت میلیارد تومان درآمدي كه مي‌بايست به وسيله بازيافت زباله حاصل شود بر اثر كم‌توجهي به امر بازيافت از بین می‌رود و سالانه چند هزار فرصت شغلي را از دست می‌دهیم و اين در حالي است كه مي‌توان سود ناشی از بازیافت زباله‌ را از طريق خدمات به خود مردم بازگرداند.

گفتنی است این طرح در صورت تصویب و اجرایی شدن، برای اولین بار در شهرستان میبد اجرا خواهد شد.

از خصوصیات خوب این طرح این است که تفکیک زباله از مبدا توسط مردم صورت می‌گیرد که خود این امر باعث کاهش هزینه‌ خواهد شد و در اولين مرحله، درآمدهای حاصل از این کاهش هزینه جهت آموزش شهروندان عزیز به كار گرفته مي‌شود. با آموزش صحیح دفع زباله، مردم به اهميت بازيافت پي خواهند برد و حتي يكي از مصارف آن توليد کود ورمی‌کمپوست (vermicompost) از زباله‌هاي تر مي‌باشد.

شهردار میبد در پایان گفت از وضعیت گودهای زباله که قبلا برای دفع زباله های شهر جانمایی شده راضی نیستم و به زودی با همفکری شورای اسلامی شهر و دیگر مقامات شهرستان تصمیم خوبی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا