ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر" امام جمعه ابرکوه گفت : هیاتهای عزاداری باید به گونه ای قیام و اهداف امام حسین (ع) را ترویج و تبلیغ کنند که در واقع پیام رسان کربلا باشند و از انجام هر گونه حرکات خرافاتی جلوگیری کنند .

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار یزد فردااظهار داشت: حفظ و حراست از ارزش های دین ، احیای امربه معروف و نهی از منکر از اهداف مهم امام حسین (ع) در حادثه عاشورا بود .

وی با تاکید بر برگزاری آئین های عزاداری سنتی تصریح کرد: باید عزاداری های ایام محرم و صفر و فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش برای نسل جوان جامعه تبیین شود .

امام جمعه ابرکوه با تشکر از حضور فعال روحانیان ، مداحان و مسئولان هیات های عزاداری گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای افاضات و گره گشایی از مشکلات مردم است.

حسینی ادامه داد: در موقعیت زمانی کنونی و با توجه به حجم تهاجمات عوامل استکبار و سلفی های تکفیری بر علیه شیعه و مبانی شیعه ما شاهد ماندگاری عقاید و مبانی اعتقادی شیعه تحت لوای امام حسین (ع) هستیم و این بقا با زعامت علمای دین و روحانیون و مبلّغان وارسته شکل می گیرد.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا