میبد"یزدفردا:طرح جامع بقعه شیخ محمد خانقاه میبد در دستور کار قرار گرفت

به گزارش يزد فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان میبد،   در جلسه ای که پس از بازدید ا از قسمت های مختلف بقعه شیخ محمد خانقاه میبد  با حضور مهندس فلاح معاون فرماندار، کارشناسان فرمانداری و میراث فرهنگی وهمچنین هیات امناء محل تشکیل شد    راهکارهای ساماندهی  مجموعه بقعه بررسی شد.

 فلاح معاون فرماندار میبد با اشاره به فعالیت های صورت گرفته خواستار توجه ویژه اهالی محل و  استفاده از پتانسیل های منطقه شده و افزود:باید با یک افق دید بلند به مجموعه بقعه شیخ محمد خانقاه میبد نگاه کرد و در این خصوص دور اندیش بود .

 فلاح با اشاره به توسعه بقاع متبرکه میبد گفت: باید طرح های اجرا شده برای بقاع و اماکن مذهبی میبد را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

  در این جلسه  فقیهی شرح مختصری از فعالیت های گذشته را بیان نموده  و کارگر کارشناس فرمانداری و دهقانی کارشناس میراث فرهنگی نقطه نظرات خود را ارائه نمودند.
در پایان این جلسه مقرر گردید طرح جامع با هماهنگی فرمانداری، میراث فرهنگی و هیات امناء تهیه و ظرف مدت یک هفته ترکیب هیات امناء مشخص و نسبت به معرفی نماینده اقدام شود.

خاطر نشان می شود بقعه شیخ محمد خانقاه که مربوط به سدهٔ ۸  هجری قمری است و در محله خانقاه میبد واقع شده در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۳۵۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا