رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان با تقدیر از عملکرد شمشیرباز یزدی در مسابقات جام جهانی کلاس آ گفت: سازنچیان تا سه سال دیگر در رده جوانان رقابت می‌کند که این برای ما فوق العاده است.

فضل‌الله باقرزاده پس از پایان رقابت های جام جهانی جوانان کلاس A در تهران این دوره از مسابقات را بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: یکی از ویژگی های این میزبانی این است که می توانیم تعداد ورزشکاران زیادی را در رقابت ها شرکت دهیم تا خودشان را محک بزنند. ما یک سری از ورزشکاران را به خوبی زیر نظر گرفتیم و این ورزشکاران آماده شده بودند که نتیجه کارشان را در کویت دیدند. ما در سابر قهرمان آسیا شدیم. بچه ها عالی کار کردند. حالا این ورزشکاران نسل جدید ما هستند که اندک اندک به تیم های ملی تزریق می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون هیچ ورزشکاری در شمشیربازی حاشیه امنیت ندارد. تمام ملی پوشان تلاش می کنند و آماده هستند و حالا هرکس که بهتر باشد می تواند جای نفر دیگر را بگیرد. هم‌اکنون نمی توان گفت چه شمشیربازی در سه اسلحه عازم بازی‌های آسیایی 2014 می‌شود. حتی این شرایط برای دختران هم وجود دارد. ما تیم دختران را نیز به بازی‌های آسیایی اعزام خواهیم کرد چرا که شرایط خوبی دارند. به نظر من دختران ما در آسیا شانس مدال هم دارند.

او با اشاره به ملی پوشان جوان که در جام جهانی حاضر بودند بیان کرد: همین جوانانی که در جام جهانی درخشیدند تا چند سال دیگر همچنان در رده جوانان هستند. همین سازنجیان که به مدال برنز رسید تا سه سال دیگر در رده جوانان رقابت می‌کند که این برای ما فوق العاده است. او که به مدال برنز رسید برابر حریفان قدرتمندی رقابت کرد. سطح این بازی‌ها بسیار بالا بود و او برابر شمشیربازان قدری رقابت کرد. باید بگویم تمام شمشیربازان هزینه می کنند تا با حضور در جام جهانی برای رنکینگ امتیاز کسب کنند که همین موضوع سطح رقابت‌ها را بالا می‌برد.

باقرزاده در ادامه به برنامه فدراسیون برای استعدادیابی و تقویت نسل جدید اشاره کرد و گفت: تمام برنامه های فدراسیون برای همان هدف تقویت رده‌های پایه و پرورش استعدادها است که بتوانیم نسل های جدید را خیلی سریع وارد عرصه ملی کنیم تا رقابت بین ملی پوشان زیاد شود. این رقابت، سطح کیفی ورزشکاران را بالا می برد که باعث رشد و ارتقا شمشیربازی می شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا