ابرکوه خبرنگار یزدفردا مهدی کارگر " نماینده بزرگترین حوزه کشور درمجلس شورای اسلامی گفت : دریک سال گذشته 160بار با رئیس جمهور و وزیران برای مطالبات مردم حوزه انتخابیه ملاقات کردم .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین دخیل عباس زارع زاده در جلسه اعضای شورای اسلامی و شهرداران ابرکوه و مهردشت اظهار داشت : در حوزه مهریز دو شهرستان شهرستانهای بافق و ابرکوه بسیار محروم هستند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: مسئولان باید در جهت کمک به مردم باید از پتانسیل نماینده مجلس استفاده کنند و مسئولان هم باید با نماینده مجلس تعامل داشته باشند.
نماینده 5 شهرستان استان یزد تصریح کرد: یکی از شهرهای استان یزد که نرم منفی مهاجرت دارد شهرستان ابرکوه است وعلت آن اینکه درحوزه اشتغال از نیروهای غیربومی استفاده می شود.
نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در زمینه راکد ماندن طرح فاضلاب شهری ابرکوه گفت: طرح فاضلاب شهری ابرکوه را با اعتبارات دولتی اجرا کردند که اعتبارات دولتی برای این پروژه بزرگ جوابگو نیست لذا فولاد ابرکوه که نیاز به آب دارد، باید با اجرای این طرح از آب تسویه شده آن برای صنعت فولاد استفاده کند .
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری ابرکوه می تواند اشتغالزا باشد، ادامه داد : در تبلیغات و معرفی جاذبه های حوزه گردشگری ابرکوه باید تلاش کرد تا زمینه جذب بیشتر توریسم که مشتاق دیدن آثار تاریخی هستند جذب این شهرستان شود.
وی افزود: مشکل عدم توجه به آثارتاریخی هم به کم کاری گردشگری ابرکوه بر می گردد و مدتی است که اداره میراث فرهنگی ابرکوه هم بدون مسئول است .
نماینده مردم ابرکوه درابطه با تکمیل راههای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت : طرح توسعه و ساخت و تکمیل جاده اسفند آباد به صفاشهر، جاده ابرکوه به مروست و جاده جرقوئیه و دوبانده شدن جاده ابرکوه به فراغه پیگیری خواهم کرد.
عضو کمیسیون شورای مجلس در زمینه رفع بخشی از مشکلات بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه تاکید کرد: نامه ای برای تجهیز بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه به وزیربهداشت دادم که در پی این نامه 3 پزشک متخصص به ابرکوه داده اند و 2 نفر دیگر هم در آینده ای نزدیک اعزام خواهند شد .
رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه در این آیین گفت : ابرکوه یکی از مناطق مهم کشاورزی استان است و بیش از 800 حلقه چاه کشاورزی در مزارع این شهرستان گویای این مسئله است .
سیدنبی رسولی گفت: با وجود اینکه کشاورزی این شهرستان و برداشت بی رویه آب منطقه بحرانی و افت آبهای زیر زمینی به شدت کاهش یافته است .
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حوزه آبریز ابرکوه در حوزه استان فارس تامین می شود و صدور پرورانه حفربی رویه چاه در این استان کار به جایی رسیده است که چاه آب و فاضلاب ابرکوه در شرف پلمپ شدن است.
وی ادامه داد: مهارجرت روستائیان به سمت شهر ابرکوه شدد گرفته است و این معضل نیازمند فرهنگ سازی و تخصیص بودجه برای توسعه شهر سازی دارد.
رئیس شورای شهر ابرکوه به رها شدن طرح فاضلاب شهری ابرکوه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از طرح فاضلاب ابرکوه شده ولی مدتی است ادامه این کار تعطیل شده است.
وی بابیان اینکه بافت های قدیمی شهر ابرکوه در حال نابودی است ، گفت : با وجود 500 اثر تاریخی در ابرکوه که برخی آز آن آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فرد می باشد اما این مسئله با بی مهری مسئولان میراث فرهنگی قرار گرفته است .
رئیس شورای شهر ابرکوه همچنین خواستار پیگیری نماینده مجلس در زمینه تکمیل و راههای مواصلاتی ، دو بانده شدن جاده یزد به ابرکوه به سورمق و تجهیز نیازهای بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه شد .
شهردار ابرکوه هم در این جلسه تصریح کرد: با و جود بیش از 100 معدن که بیش از 85 درصد از آنها توسط افراد غیربومی بهره برداری می شود سهم 50 هزار شهروند شهرستان ابرکوه از این منابع خدادادی صفر است.
حسین حاتمی در خصوص خاکی بودن خیابانها و کوچه ها و مشکلات مسکن مهر افزود: آسفالت، فضای سبز و آبرسانی از جمله مشکلات شهرک مسکن مهر است .
شهردار مهردشت هم گفت: در حالی که این شهر با مشکلات عدیده ای مواجه است بعضی از دستگاهها بدهی خودرا به شهرداری پرداخت نمی کنند.
محمد رضا باقی پور ابراز داشت: در اختصاص اعتبارات شهرستان، فرمانداری تنها 5 درصد از اعتبارات را به شهرداری ابرکوه و دو درصد به شهرداری مهردشت تخصیص داده است.
شهردار مهردشت تاکید کرد: وجود معادن سنگ آهن در شهر مهردشت بخش بهمن خارج می شود ولی هیچ سودی را نصیب شهروندان نکرده است.
شهردار مهردشت همچنین یکی دیگر از مشکلات این شهر را نداشتن جایگاه CNG بیان کرد و از نماینده مجلس خواست به موضوعات و مشکلاتی که مطرح شده به جد پیگیری کند.
نماینده مردم ابرکوه همچنین به اتفاق آخوندی بخشدار مرکزی ابرکوه از بزرگراه یزد به ابرکوه و سورمق دیدن کرد و برضرورت تکمیل این بزرگراه تاکید کرد.
نماینده 5 شهرستان استان یزد همچنین در سفر به ابرکوه به اتفاق بخشدار مرکزی ابرکوه از اولین و بزرگترین مجتمع خدمات و رفاهی صبحان درمنطقه فراغه ابرکوه که آماده بهره برداری است دیدن کرد.
یکی از اعضای تعاونی درحاشیه این دیدار گفت : این مجتمع درقالب شرکت تعاونی صبحان در زمینی به وسعت 11هزار مترمربع با حدود 96درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که بزودی بهره برداری می شود.
محمد حسین کارگر درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت : در این مجتمع خدمات رفاهی دارای نمازخانه ، رستوران ، ایستگاه اقامتی ، سویت خواب ، سرویس بهداشتی و ده مغازه سوپر مارکت ، کافی شاپ ، نانوائی ، قصابی است که تاکنون بیش از 17میلیارد ریال بودجه هزینه شده است

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا