مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد از اجرای طرح نیازسنجی آموزشی در روستاهای شهرستان میبد به عنوان پایلوت در استان یزد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان یزد حبیب الله کارگر در دیدار با فرماندار شهرستان میبد  به سیاست‌های کلان کشور در جهت توسعه و اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت : طرح نیازسنجی آموزش روستاها در سطح کشور با هدف توسعه روستاها و توانمندسازی نیروی کار شاغل در روستاها و ارتقاء سطح درآمدی روستاییان اجرا می‌شود‌ .

وی ادامه داد : وضعیت آموزش های فنی و حرفه ای روستایی در کشور بیانگر این است که با افزایش جمعیت و بالا رفتن نرخ بیکاری و تمایل روستائیان به مهاجرت به شهرها برای یافتن شغل ، نیاز سنجی برای آموزش نیروی انسانی ماهر ضروری به نظر می رسد .

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه شهرستان میبد ظرفیت اجرای این طرح را دارد عنوان کرد : می توان با اجرای طرح نیازسنجی آموزشی در روستاهای میبد به صورت آزمایشی ، زمینه عملیاتی کردن آن در کل استان را فراهم کرد .

کارگر ابراز کرد : طرح نیازسنجی آموزشی در روستاهای میبد تا پایان سال جاری مطابق با نیازسنجی آموزش روستایی در دهستان‌های سورک ، صدرآباد و شهدا در رشته‌های خدمات‌ ، کشاورزی ‌، صنعت و صنایع دستی اجرا می شود .

وی بر همکاری دهیاران و بخشداران شهرستان میبد در اجرای طرح نیازسنجی آموزشی در روستاها تأکید کرد و افزود : اجرای این طرح منتج به بهینه سازی روش های تولید ، بهره وری از امکانات موجود ، توسعه همه جانبه روستاها و ایجاد انگیزه در مردم روستا به منظور دستیابی به عملکرد مفید و تولید می شود .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا