عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به لایحه بودجه ۹۳ گفت: استعفای نمایندگان را نمی‌پسندم چرا که استعفا باید آخرین مرحله باشد.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به تنگناها و محدودیت‌های که کشور با آن مواجه است و تحریم‌ها و ضعف‌های موجود در ساختار و تشکیلات، لایحه بودجه 93 واقع‌بینانه است.

وی درباره استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به لایحه بودجه 93،با بیان اینکه نمایندگان، امنای مردم هستند و مطالبات و خواست‌های ملت را پیگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما باید در ابتدا انتقادات خود و مباحثمان را مطرح کنیم زیرا استعفا آخرین مرحله است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه نقش نمایندگان در تغییر، تحول و تکامل بودجه را موثر دانست و در عین حال اظهار داشت: البته من استعفا را نمی‌پسندم و به نظرم آخرین راهکار است.

تابش درباره احتمال تغییرات بودجه در زمان بررسی در مجلس گفت: معمولا تغییرات بودجه‌ای در خانه ملت 2 یا 3 درصد بیشتر نیست، چون توقعات و انتظارات نمایندگان زیاد است و اگر این تغییرات نسبت به همه اعمال شود، بودجه انسجام خود را از دست می‌دهد؛ از طرف دیگر بودجه باید در مقطع یک ساله اهداف برنامه 5 ساله را محقق کند که اگر در چنین شرایطی دچار از هم‌گسیختگی شود ما از هدف اصلی بودجه دور می‌مانیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا