سازمان اسناد و كتابخانه ملی استان یزد؛ همزمان با هفتصدمین سالگرد عارف فرزانه، شیخ صفی الدین اردبیلی ، نمایشگاهی از اسناد و تصاویر تاریخی اسناد بقعه این عارف وارسته را برپا كرده است.

در ادامه برپایی نمایشگاه های مناسبتی ، منتخبی از اسناد و تصاویر مربوط به بقعه  شیخ صفی الدین اردبیلی در تالار بزرگ خانه لاریها به نمایش گذاشته شده است.

درخواست از وزارت كشور برای همكاری و مساعدت با پروفسور هرتسفلد، مأمور اعزامی انجمن آثار ملی، برای بررسی اشیای بقعة شیخ‌صفی‌الدین، فهرست اسامی خادمان بقعة شیخ‌صفی‌الدین،  گزارش وزارت معارف به رئیس انجمن آثار ملی و ذكر مسائلی در مورد بقعة شیخ‌صفی‌الدین از جمله لزوم پیگیری وزارت امورخارجه در بارة كتاب‌هائی كه روس‌ها از بقعه برده‌اند، صحافی و تجلید كتاب ترجمة تفسیر طبری و وظیفة وزارت اوقاف در رسیدگی به موقوفات تصرف شده، گزارش حكومت اردبیل دربارة سوء استفاده‌های به عمل آمده در مورد موقوفات بقعة شیخ‌صفی‌الدین و درخواست رسیدگی به آن‌ها از دیگر اسناد موجود در این نمایشگاه می باشد.

  گفتنی است این نمایشگاه تا تاریخ 24 دی ماه همه روزه از ساعت 8تا20 در محل تالار خانه لاری ها واقع در خیابان امام خمینی(ره)، محله فهادان پذیرای عموم خواهد بود.

نخستین همایش علمی بین المللی شیخ العارفین سید صفی الدین اردبیلی با موضوع تحلیل نقش ایشان در هویت تاریخی ایران اسلامی نیز در تاریخ 16 دی ماه از ساعت 8:45 الی 19 عصر در محل سالن همایش های سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران وبا حضور شخصیت های كشوری و لشگری، اندیشمندان و  شخصیت های فلسفی و هنری در حال برگزاری است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا