جلسه بررسی مشکلات محله کوشکنو با حضور مهندس محمد مروتی شهردار اردکان، حجت الاسلام منصوری خواه رئیس و اعضای محترم شورای شهر اردکان در مسجد کوشکنو برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری اردکان : حجه الاسلام منصوری خواه رئیس شورای اسلامی شهر نیز دراین جلسه  ضمن عرض تبریک ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت:  محله کوشکنو محل خیزش و شروع انقلاب بوده و مردم این محله حق بزرگی برگردن همه مسئولین  شهر دارند و باید کاستی ها و کمبود های این محله هرچه سریعتر مرتفع شود .

وی همفکری ومشارکت خود مردم جهت رشد و تعالی محله را ضروری دانست و افزود: عزم و اراده اعضای شورا براین است که با کمک و همکاری اهالی مشکلات محله کوشکنو حل و فصل گردد.

 رئیس شورای شهر تصریح کرد: یکی از محلاتی که کمتر به آن توجه شده این محله بوده و اعضای شورای شهر اولویت کاری خود را بررسی و رفع مشکلات و معضلات  محلاتی که کمتر به آن توجه شده قرار داده اند.

مهندس محمد مروتی شهردار اردکان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره مشکلات بافت تاریخی محله کوشکنو اظهار داشت: شهرداری حق ورود به مسائل میراث فرهنگی و بافت تاریخی ندارد ولی درعین حال با هماهنگی های صورت گرفته کف سازی و نماسازی بدنه بافت تاریخی توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری با جدیت در حال انجام است.

مروتی ادامه داد: تعریض کوچه های بافت تاریخی امکان پذیر نیست و ماباید با توجه به نیازهای اساسی بافت به وضعیت آن رسیدگی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی که چرا بعضی از کوچه های محله کوشکنو آسفالت نمی شوند گفت: اگر کوچه ها خاکی باشد شن ریزی آن در اسرع وقت انجام خواهد شد و بعد از لوله گذاری شبکه فاضلاب ،آسفالت آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار اردکان به مشکل تملک زمین های میدان امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: اگرصاحبان زمین های اطراف میدان امام حسین(ع) همکاری بیشتری داشته باشند تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مروتی درپاسخ به سوالات اکثر مردم محله کوشکنو درباره زمین مقابل مسجد که سالیان سال است که بدون استفاده رها شده است گفت: این  زمین متعلق به هلال احمراست و شهرداری نمی تواند به صورت مستقیم وارد شود ولی با جلسات متعددی که با مسولین هلال احمراستان شده امیدواریم بتوانیم مشکل این زمین که حدود 20 سال است باعث مشکلاتی برای مردم این محله شده را رفع کنیم.


مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا