به گزارش خبرنگار یزد فردا به نقل از  روابط عمومی بخشداری دستگردان سید احمد حقانی ثانی طی سخنانی در جمع نمازگزاران جمعه تقویت فضای همدلی و وحدت در منطقه را یکی از مهمترین اهداف خود در 5/2 سال گذشته برشمرد و افزود به فضل الهی و با تدبیر امام جمعه محترم و همراهی مردم شریف این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.

وی با اشاره به موضوع الحاق و انتزاع شهرستان، مصوبه الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی را نتیجه پیگیری­های صورت گرفته از کانال­های مختلف و کار کارشناسی دولت دانست و اضافه کرد البته برخی نقدهایی که بر این طرح وارد است قابل تامل بوده و جای بررسی دارد. ایشان اظهار داشت قضیه الحاق و انتزاع موضوعی است که همیشه و در همه جای کشور با واکنش­های اجتماعی و در برخی موارد حتی با خسارات جانی و مالی همراه بوده اما در شهرستان طبس به فضل الهی و با تدبیر ائمه محترم جمعه، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم و سایر مسئولین و همراهی مردم شریف این امر به آرامی انجام گردید. بعد از الحاق نیز برخی تصور می­نمودند که انتزاع از یک استان برخوردار و الحاق به یک استان محروم باعث کند شدن و حتی توقف پروژه­های عمرانی و فعالیت­ها خواهد شد و مطالبات مهم مردم از جمله گازرسانی، رسیدگی به وضعیت راه­ها و احداث راه پیرحاجات به دست فراموشی سپرده خواهد شد اما با پیگیری ائمه محترم جمعه، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم، استاندار محترم و سایر مسئولین با وجود آن که الحاق به خراسان جنوبی در بدترین شرایط مالی دولت انجام شد اقدامات خوبی در سطح بخش و شهرستان صورت گرفت با این وجود گاه مقایسه­ هایی انجام می­گیرد که منصفانه نیست.
 
ایشان در ادامه به راه­ اندازی دادگاه عمومی عشق­ آباد در مهرماه سال جاری اشاره و افزود هر چند برخی مقدمات آن از قبیل کسب مجوز و بکارگیری نیرو از مدت­ها قبل در استان یزد انجام شده بود اما با پیگیری­های ویژه امام جمعه محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل محترم دادگستری و معاونین ایشان به ویژه آقای اسماعیلی این مهم در سال 1392 محقق گردید.
 
بخشدار دستگردان در خصوص گازرسانی به عشق­ آباد نیز به برگزاری مناقصه، بازنگری در طرح خط انتقال و انجام برخی از مراحل تخصیص 5/7 میلیارد تومان اعتبار اشاره و اظهار داشت با توجه به مساعدت­های مسئولان شرکت گاز استان امیدواریم تا پایان سال جاری عملیات اجرای خط انتقال گاز به عشق ­آباد شروع شود.

بخشدار دستگردان اضافه کرد در بحث راه­ها با پیگیری­های انجام شده توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان راه و شهرسازی استان و شهرستان اعتبارات پیش بینی شده برای راه­های شهرستان در بودجه سال 1393 به 2 برابر افزایش یافته است و در حال حاضر نیز 10 کیلومتر از محور چاه مسافر و 10 کیلومتر از محور پده بید در حال اجرا بوده و عملیات آسفالت راه عشق­ آباد- مزار شهید گمنام نیز با مساعد شدن شرایط جوی آغاز خواهد گردید. مرمت 20 کیلومتر از محور عشق ­آباد- بردسکن از انتهای حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس تا پایان امسال انجام و در سال آینده به تدریج مرمت ادامه مسیر در اولویت فعالیت­های راهسازی اداره راه و شهرسازی شهرستان طبس خواهد بود.

وی تشکیل کلاس­های دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در عشق ­آباد را از دیگر اتفاقات مبارک سال 1392 در بخش دستگردان برشمرد و افزود چنانچه استقبال دانشجویان ادامه داشته باشد پیگیری لازم برای استقلال واحد دانشگاهی عشق­آباد صورت خواهد گرفت.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با حضور حداکثری مردم و در کمال آرامش، فراهم نمودن زمینه شروع به کار شوراهای اسلامی دوره چهارم با حداکثر وفاق و همدلی و با حضور افرادی تحصیلکرده و باتجربه از گروه­های مختلف سیاسی موضوع دیگری بود که بخشدار دستگردان در ارائه گزارش خود به آن اشاره کرد. ایشان افزود وحدت و همدلی در بخش دستگردان با شروع فعالیت شوراهای اسلامی دوره چهارم بیش از پیش تقویت شده است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا